Anonym (M89) skrev 2024-08-25 22:35:54 följande:
Förstår din känsla.. och allt är ju så relativt. Jag känner
Mig gammal som är 35 år och inga barn (än!). Men jag kände mig också gammal när jag var 32, 33 och 34. Och nu önskar jag bara att jag fick vara så ung som 32 igen och börja försöka då!
Men livet händer av en anledning och vi har alla vår egna tajming ❤️ och åldern är ju egentligen bara en siffra. Givetvis har åldern inverkan på fertilitet men om du tänker mycket på hur gammal du skulle vara när ditt barn är 10, 15, 20 år osv. Det finns 50-åringar som är i sämre skick än en 70-åring.
Förstår dina tankar och hoppas det var skönt att lätta på hjärtat. Håller tummarna för dig oavsett hur det blir och hur ni vill göra med barnaskapandet ❤️
Det är så härligt gäng här inne. Jag känner mig inte gammal, jag känner mig som 30 :) och jag känner mig yngre än många yngre föräldrar som jag träffar. Jag är en rätt sprallig person som lätt hoppar från 5:an, kastar mig ut i fallskärm, älskar att leka å umgås med sonen.
jag försöker bara tänka långsiktigt, hur det skulle vara att vara 60 år och har en 15 åring.
men oavsett vad som händer blir det nog bra. Jag har ställt in mig nu på att njuta av livet å min sons uppväxt. Men jag skulle bli otroligt glad om jag fick chansen att bli mamma till ett barn till. Och jag önskar verkligen att du får uppleva det. Jag skulle inte ha barn, jag kände inte det behovet, därav sent föräldraskap för mig. Men så plötsligt när jag väl bestämde mig och blev gravid då gick det inte tänka motsatsen och när jag höll min älskade lilla son i famnen så kom genast längtan efter fler barn.
jag förstod inte detta när andra föräldrar berättade hur fantastiskt det är att vara förälder, inte förrän jag själv fick uppleva det. Hoppas du blir gravid snart!