För oss 35+ som försöker bli gravida
Jag fick veta att jag fått ett MA 24/10 (var i v12 men det fanns bara en tom hinnsäck daterat till 8+3 där inne) och fick en tablett mifegyne dagen efter. Började blöda som fan 26/10 och åkte in till kvinnokliniken där de senare bekräftade att allt kom ut utan att jag behövde ta de resterande tabletterna. Blödde en del i ett par dagar men sen dess har det bara varit brunaktiga flytningar till och från.
Tog första graviditetstestet ett par dagar senare och då visades ett svagt test, den 2/11 var det negativt. Tog ett ägglossningstest när det fortfarande var svagt positivt på gravtestet och det var nästan ett helt fyllt streck men sen dess har strecket minskat.
Om jag räknar 26/10 som mensens första dag borde jag ha ägglossning 10/11 enligt min mensapp. Testar varje dag nu för att se om det kommer någon stegring, vilket jag inte sett än. Men undrar om det första testet faktiskt var positivt så pass kort efter missfallet/aborten. Någon annan som fått ägglossning väldigt kort inpå? Eller är det mer troligt att min kommer som den ska/senare än vanligt?
Vi skulle uppenbarligen vilja att det blev en graviditet direkt så känner mig extra angelägen att jag inte missar ägglossningen..