pandarinen skrev 2021-12-03 19:36:24 följande:
Jag brukar ofta få mens 16 dagar efter äl utslag på stickan. Borde vi ha sex på dag två istället när glada gubben dyker upp. Kanske rent av dag tre.
Vi försöker hålla oss att ha sex på ett längre tag tills älgubben smilar. Jag får ofta utslag vid lunchtid på dag 15 i min cykel. Då har vi haft sex och kanske dagen efter. Men jag kanske ska testa å vänta och ha sex på dag två av glad gubbe eller dag tre tom.
Sist jag blev gravid (andra försöket) testade jag bara med morgonurin så då måste ja hamnat på dag två egentligen.
Lite nedstämd idag. Detta var 8:e försöket på 11 månaders tid. Lär mig aldrig, för sista dagarna innan BIM så inbillar och hoppas jag alltid att det växer en bebis i magen.
Lite stressande också att man har åldern emot sig. Varför skaffade jag inte barn när jag var 20+?
Jag tror ni gör helt rätt, att ha sex på dagen då man får positivt ÄL-test och 1-2 dagar efter är ju superbra, spermier lever flera dagar och kan vänta på att ägget ska släppa så det är bra att man har sex just före också :). Jag har inte testat med ÄL-test än men har köpt och ska göra nästa gång om mensen dyker upp för att få mer exakt koll!
Jag förstår verkligen hur det är att gå månader och hoppas, vänta, hinna få förhoppningar och sedan bli så sjukt besviken när mensen kommer? men normalt att man bygger upp hopp och förväntningar, lite så människan funkar.
Däremot om ni är äldre borde ni fundera på att söka hjälp och kolla om ni behöver hjälp på traven. Normalt att det tar upp till 1 år men är man äldre får man hjälp tidigare om man söker.
Jag känner lite stress över åldern nu då jag är 35 och vet att fertiliteten dalar snabbt vid den åldern? så jag hoppas så jädra hårt att vi ska lyckas snart! Jag har två barn som vi fick när vi var i 25-års åldern, är så tacksam över dem, men längtan efter en tredje sista bebis är stor och vi hoppas sååå <3