Malu84 skrev 2024-05-15 08:58:39 följande:
Åh jag måste bara få skriva av mig ..
vi har stressat sönder hela vårt sexliv , vi är 40 respektive 50 år iår , vi sa från början blir det så blir det men det verkar inte bli och nu kan vi knappt ha sex längre , han blir stressad får knappt stånd och allt är så konstlat och jag känner mig så oattraktiv när det inte fungerar .
vi fick till det en gång på 3 veckor, dagen innan positivt äl test , annars bara massa försök som inte gick ?
jag är så ledsen frustrerad och uppgiven och tycker så synd om min sambo ?
Jag känner så väl igen mig i det du beskriver. Vi har försökt i 3.5 år. Och första året var det kul och spännande, sen andra - tredje året var det hemskt. Det var så osexigt, min man blev stressad och kände press att han måste gå så att han fick inte upp stånd eller så föll ståndet direkt. Å jag var stressad att vi måste ha sex nu, imorgon är det försent typ.
Det blev tillslut- japp då är det liggdagar nu då!
Det är stressande att ta en paus i babyverkstan, speciellt när den biologiska klockan tickar, men vi tog en paus, på 2-3 månader. Det var skönt. Nu är vi igång lite igen, men jag har inte kört med älstickor den här gången och det är också skönt, Först stressande för att inte veta vilken exakt dag vi måste ha sex, men samtidigt skönt att inte veta för det blir ju också sån frustation och stress och sedan stress att vi inte haft tillräckligt med sex osv.
Och sedan motivation att ha sex efter glad gubbe var ju noll efter all stress, men att ha sex efter glad gubbe kan ju också öka chansen att bli gravid.
Hur länge har ni försökt?
När man kommit till det här stadiet, så är det inte kul med sex, och vi har typ bara sex 1-2 gånger i månaden runt ÄL, det är som en blockad. Och det gör ju inte chansen större att få barn heller.
En sak som funkade bra på min man, var att inte ha sex flera dagar i rad. Utan varannan dag under äl. Har ni testat det?