DidoAeneis skrev 2024-06-26 14:10:52 följande:
Men gud, man fortsätter att lära sig nya saker om kroppen här. Trodde alltid det var 24-36 h man ägglossade från första positiva äl-testet. Men du kanske hade fått pos om du testat 09 igår också... Intressant oavsett! Bra att ni fick till det! Och skönt att allt såg bra ut vid undersökningen. Äl överstökad då, nu bara väntan ☺️
Jag sa samma sak! han menade att det kan ske tidigare också eftersom man inte vet vilken tid det hade kunnat bli positivt samt att alla kroppar är unika och 24-36h är ?normen? men det finns de som släpper efter 16h eller 48h alla kroppar är olika, nåt sånt?
Jag hade ett halv-starkt streck vid 07.00 och ingen glad gubbe på det andra testet, och vid 22.00 så var det superstarkt och glad gubbe. Så det kanske hade blivit positivt mitt på dagen någon gång eller på eftermiddagen.
Vi fick också lära oss att sperman efter ca 2-3 dagars avhållsamhet oftast har högst koncentration. Högst mängd och flest simmare. Men om man sedan kan ha sex 3h efteråt så har de allra högst kvalitet. De är få men de är allra allra bäst. De har då utsatts kortast tid från yttre påverkan, de tillverkades precis. Så vi ska försöka en vända till när dottern somnat 😂 vad gör man inte?