För oss 35+ som försöker bli gravida
försökt sedan i somras och nu kom äntligen plusset på äl+9 🥹
Åh denna cykeln känner jag mig uppgiven , ett år sedan drygt jag tog spiralen .. inte ens nästan gravid någongång , känner mig uppgiven och nu bör mensen komma inom några dagar , känns också som det är på ingång . uppgiven och less , tiden tickar , vi blir 40 respektive 50 i år .
Han vill inte göra någon utredning utan kan mer tänka blir det så blir det och är helt okej med det .. Men jag har så svårt att acceptera att det inte fungerar ? Att inget händer ? Vi pratar om att ge upp efter sommaren , han tycker han blir för gammal och jag går lite sönder varje gång mensen kommer . Nu har jag slutat äta socker en period för att se om jag hinner gå ner några kg och bättra på chansen med jämnare blodsocker och några kg lättare .
Jag har precis plussat! Känns så overkligt och inte på riktigt. Efter 2 års försök och 2 missfall och över ett år sedan jag plussade sist så har jag väldigt svårt att tro på detta. Kommer bli långa veckor fram till vecka 12. Har haft missfall i vecka 8 (avstannat v 6) och i vecka 12 (troligen avstannat vecka 9). Men ska försöka att inte tänka på detta just nu utan försöka njuta av glädjen jag känner över att äntligen fått ett plus igen! Jag hade helg gett upp denna månad vilket syns på graften då jag även slutade tempa. Men så var mensen nån dag sen och därför tog jag temp och test imorse. Men grafen är så konstig med en temp som hoppar upp och ner och plusset är inte så starkt och kom nu sent (plussat äl +10 förut). Så nu håller jag tummarna för att detta som fastnat ska vilja stanna hos oss och jag ska försök var optimistisk.
Nej jag tror inte det men jag hade väldigt gärna varit med på en! Jag hänger kvar här dock trots gravid för jag vill se hur de går för er alla ❤️ är i vecka 34 nu så snart dags men hjälpte mig enormt med denna grupp vid allt försökande!
Bebisen lever! Hjärtat slår för fullt och nu är bebisen daterad till exakt vecka och dag som jag hade uträknat.
Träffade en underbar läkare som förstod min oro och som försökte lugna mig med att det faktum att vi nu sett hjärtat slå är en positiv grej och att jag ska försöka tänka så.
Hon kunde inte se någon blödning alls, vilket känns lugnande.
Jag startade en åt oss alla.
Här är min graf för i dag, vaknade en stund innan klockan och blev paff att den var så hög. Jag ska ta ett test om 2 dagar tänkte jag om tempen forts så här.
Jag har märkt att brösten har en annan typ av ömhet en innan, så jag börjar bli nervös här 😵?💫
*som spermier med ett normalt utseende