Nyponet01 skrev 2022-04-28 21:42:21 följande:
Googlat på lite olika appar, men som sagt mer på naturlig boosting av fertilitet
, så inte bestämt mig än...
Funderat på att tempa någon annanstans än i armhålan med, men dom andra alternativen tilltalar mig inte just nu. Hahaha! Så blir för ett tag till
Nu är jag nyfiken på din graf! Hur såg den ut idag? Eller om du inte är aktiv här mer idag (torsdag) så lägg upp fredagens!
Hahaha. Älskar grundlig research! Själv käkar jag nog alltid ganska bra och har ätit folsyra sen drygt ett par månader tillbaka plus kalcium och magnesium sen länge.
Äh, kör du på armhålan tills vidare, om du tycker att det funkar. Du fick ju uppenbarligen ett tydligt mönster i tempningen ändå! Ett tips från en som tempat sen dinosauriernas tid är att gärna hålla kvar typ 10-20 sekunder längre än pipet när man tempar nånstans där yttre faktorer kan ha påverkan, för att på så vis ge termometern en chans att ge en så korrekt mätning som möjligt. Det är ju då framförallt i mun och under armhålan, som kan påverkas om man sover med munnen öppen, alternativt armen långt ut från kroppen och därmed släpper in den kallare luften i rummet jämfört med kroppstempen. Tror få har kring 37 grader i sovrummet på natten ;P
Här är det fortfarande en del hugg och en mjuk tapp som sitter så högt att jag inte kan hitta öppningen xD så misstänker äl imorgon eller söndag. Fick en lite högre temp idag, vilket jag ofta får innan den sjunker och ägget