Inlägg från: Anonym (R) |Visa alla inlägg
  • Anonym (R)

För oss 35+ som försöker bli gravida

Anonym (Vill ha ett eget) skrev 2024-10-23 22:15:17 följande:
    Tack för ditt svar! Jag har inte tagit något test men efter din berättelse ska jag nog göra det ändå. För säkerhets skull. Jag har inte ont i magen men mår illa, har halsbränna, är kopiöst trött och har akne utan dess like! Den enda gången jag varit gravid (och fick missfall) så märktes det på andra sätt, brösten blev hårda som meloner till exempel, och något av det har jag inte märkt nu. Men jag ska nog göra ett test ändå för att vara på den säkra sidan. Blödandet har ju slutat för drygt tio dagar sedan men det kändes så väldigt konstigt att blöda så länge. 
    Det låter klokt. Symtom behöver alls inte vara samma vid varje graviditet är min erfarenhet. Håller tummarna för ett bra resultat. 
  • Anonym (R)
    Anonym (Vill ha ett eget) skrev 2024-10-23 22:15:17 följande:
    Tack för ditt svar! Jag har inte tagit något test men efter din berättelse ska jag nog göra det ändå. För säkerhets skull. Jag har inte ont i magen men mår illa, har halsbränna, är kopiöst trött och har akne utan dess like! Den enda gången jag varit gravid (och fick missfall) så märktes det på andra sätt, brösten blev hårda som meloner till exempel, och något av det har jag inte märkt nu. Men jag ska nog göra ett test ändå för att vara på den säkra sidan. Blödandet har ju slutat för drygt tio dagar sedan men det kändes så väldigt konstigt att blöda så länge. 
    Har du testat? Hur har det gått?
  • Anonym (R)

Den här cykeln har jag hoppat över ägglossningstest (och jag har aldrig tempat), men kände av ägglossningen igår så en något kortare cykel denna gång verkar det som. Hoppas att vi ska vara bra med på banan.

Försöker tänka att det egentligen inte är optimalt att bli gravid just denna cykel eftersom att bf blir i juli och det kanske man helst vill undvika att behöva föda mitt under sommarsemestertider. Men det säger jag nog mest för att minska trycket. För samtidigt insåg jag nyss att om jag inte blir gravid nu eller på nästa försök så kommer jag hinna bli 40 innan barnet föds. 40-årskris deluxe! 

• Anonym (R)
    MellowJello skrev 2024-10-27 07:25:34 följande:

Hej!
    Hoppar in här då vi försöker med barn nr2. Hoppas det är okej.
    Är 37 år och förra gången tog det 9 månader att bli gravid. Hade känts bra att kunna följa andra i liknande situation och kanske kunna ta till sig ett och annat tips :) 

Denna gången har vi försökt i 4 månader utan att det blivit plus och jag känner mig allmänt förvirrad kring kosttillskott/vitaminer osv. Tog bidrottninggele en månad nu men det verkar inte tagit sig ändå. Har BIM på tisdag och hade en liten blödning i förrgår, men det har jag ofta varje cykel ca 1v innan mens. Har molvärk/mensvärk till och från så jag misstänker att mensen är på väg. 

Hej!

Hur gick det för dig? Kom mensen?

Vi försöker också få barn nr 2. Detta är sjätte försöket. 
  • Anonym (R)
    Cupidi skrev 2024-10-27 10:59:53 följande:

Jag dyker in?gammal tråd men ser att den ändå är aktiv.

jag blir 36 nästa år och har tre sedan innan. Yngsta 1,5år och äldsta 6år. 
    Har haft 3 enkla graviditeter där de två första tog lite tid att plussa på. Tredje kom som en överraskning.

nu försöker vi med vår fjärde och sista. Blev gravid på andra menscykeln efter sista barnet. Men plusset blev aldrig starkare? slutade i tidigt mf, mitt första mf och det tog hårt, känner mig ledsen och nedstämd. detta var förvisso knappt 1v sedan. Har blödigt i 7d och jag känner mig låg och orkeslös som om jag skulle få mens igen fastän jag blöder än. Jag är van löpare och kroppen är tröttare än vanligt, som om det kunde va äl på g.
    Är det någon som går äl direkt efter blödning? Känns tight inpå men kroppen kanske är lite knepig nu?

hoppas ju på att få äl snart och vi vill försöka igen🤞🏽 
    så jag hänger kvar och peppar er och mig själv! 

kram och lycka till alla!♥️

Hej!
    Beklagar ditt missfall. Det är så tufft när man är mitt uppe i det. Efter mina avbrutna graviditeter så har jag kunnat räkna blödningen som en mens och så har cykeln med ägglossning kommit igång precis som vanligt, men jag har förstått att det kan variera en del.
  • Anonym (R)
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-10-31 13:04:52 följande:

Då var det bokat och recepten finns att hämta på apoteket 🤗 vi startar IVF kring 10 november. 
    känns spännande och lite läskigt. 

Har fått en gedigen hög papper att ta oss igenom? 

Åh, stort lycka till! Vilken spännande och utmanande resa ni har framför er. Modiga ni är som tar hjälp! Måste också kännas skönt att få lämna över lite av ansvaret till de medicinskt kunniga?
  • Anonym (R)
    Anonym (Vill ha ett eget) skrev 2024-11-04 17:51:25 följande:
    Ursäkta det sena svaret! Jo jag testade och det var negativt. Nu väntar jag på nästa mens och den är sen men jag är pmsig som tusan. 😂
    Har du testat igen nu då? 🙂
  • Anonym (R)

Är idag 9 dagar efter ägglossning (baserat på ägglossningssmärta) och hade tänkt att jag denna gång verkligen skulle vänta till bim, men får se hur ståndaktig jag klarar av att vara. Känner inte av några symtom och vill väl egentligen gärna få leva på hoppet några dagar till, men nyfikenheten är ju samtidigt så stor. 

• Anonym (R)
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-11-05 07:29:09 följande:

Har det hänt att man testat neg 10 dpo men fått positivt senare? 

ska hämta ut / beställa sprutorna inför IVF nu men vill ogärna betala 3000kr OM jag mirakulöst blivit gravid den här månaden. Samtidigt är det 2-3 leveransdagar då inget apotek har dem i lager? och jag måste ha dem på fredag om jag ska kunna börja på lördag som det är tänkt. 

😅 

Klurigt! Var det ett känsligt test? Vet att jag sett någon statistik på det hur många som får positivt respektive dag efter ägglossning, men hittar inte den nu vid en snabb googling.
  • Anonym (R)
    Anonym (M89) skrev 2024-11-04 22:00:07 följande:
    Jag kände exakt som dig på äl+9. Hade inga symptom och orkade inte se ett negativt test. Men tempen steg på morgonen äl+10 och visst var testet positivt också 😍 går snart in i v 11. Lycka till!!!
    Tack för pepp! Så härligt att höra! Mår du bra i din graviditet?

Höll mig från testandet imorse iaf. Jag får vara nöjd varje dag som går. Cool Jag vet bara att jag känner mig så himla dum och lurad när testet är negativt. Då får mensen nästan hellre komma först.
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida