Inlägg från: Anonym (Tredje) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tredje)

För oss 35+ som försöker bli gravida

EFW skrev 2024-09-11 08:24:22 följande:

Håll tummarna för mig nu tjejer. Äl +11 eller ruvardag 6 i dag. I går var tester helt blankt kanske kanske man såg en svag skugg, men det trodde jag var det sista av ovitrellen. (Har testat ut den sedan ruvardag 1) Så jag var helt inställd på att det var dags att dra fram plånboken och påbörja en ny ivf. 
    Grattis! 

Här har jag haft Lh peak på fm. Vi myste i söndags men maken är bortrest till fredagmorgon. Får försöka oss på en snabbis på fredagmorgon innan arbetet men tror ni spermierna kan överleva 4-5 dagar när man är 38? 
  • Anonym (Tredje)

Godmorgon. 
    Fundersam här. Fick Lh peak igår, ingen tenpstegrig öht idag men har blandade äggviteflytning tillsammans med krämiga.. Antar att man bara får vänta till imorgon och se vart tempen tar vägen men är rädd att jag inte kommer ägglossa något? Tror inte jag hade äl förra månaden heller 😭 

• Anonym (Tredje)
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-09-12 08:30:21 följande:

God morgon! 

har du fått tempstegring någon gång eller har du precis börjat tempa? 

Första månaden med temp för denna gången men tidigare graviditeter har jag fått rejäl temp ökning efter äl
  • Anonym (Tredje)
    Symetrical skrev 2024-09-12 09:04:03 följande:
    Här är miraklet som bevisar att mina levde i 6 dygn vid nyss fyllda 40! 😉🥰
    Så fin ❤️
    Skönt, kanske finns en liiiten liiiten chans då :)
    Hopps nu bara att jag kommer ha äl denna månaden. 
  • Anonym (Tredje)

Bekräftad äl igår, så vi chansar och ha myst nu på morgonen så hoppas vi det tar sig innan fönstret är helt stängt! :)

• Anonym (Tredje)
    Anonym (M89) skrev 2024-09-23 07:46:59 följande:

Fick mitt efterlängtade plus idag 🥹❤️ missfall i januari, sen en liten paus, och nu på fjärde försöket satte det dig ett litet frö. Håll tummarna!
    Grattis! Håller alla tummar! 
  • Anonym (Tredje)

Hemma med sjukt barn idag så jag har möjligheten att analysera allt 😂
    Är jag knäpp som ser en skugga? Spökstreck? 
  • Anonym (Tredje)

Äl i dagarna. Om jag har riktigt tur så händer inte äl förrän min man är hemma på måndag, håller mina tummar för då kanske vi har chans denna månad. 
    Ska på gyn på tisdag och kolla, hade konstiga flytningar i slutet av mensen så pratade med dem och de tyckte jag skulle komma in för en koll.

• Anonym (Tredje)

Förväntad äl imorgon! Nu kör vi på 😁
  • Anonym (Tredje)

Tog ett premom test morse, svag svag linje men behövde inte anstränga mig för att se det. Tog nu när jag kom hem från jobbet ett clearblue men trodde aldrig att det skulle snappa upp på den lilla svaga linjen. Men se! Otroligt tidigt. Äl+9 bim-5
    Bifogar båda bilderna

• Anonym (Tredje)
    Idaho1989 skrev 2024-10-18 15:49:20 följande:
    Grattis!
    Tack så mycket. Har varit svårt att pricka in då maken är bortrest varannan vecka ????
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2024-10-18 17:18:10 följande:
    Grattis! Häftigt att få bekräftat så tidigt. Kände du det på dig?
    Tack! Nej inte alls. Trodde inte alls att det skulle bli positivt men har svårt för att inte testa när jag har flera test hemma 😅
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2024-10-18 18:38:25 följande:
    Det beteendet är ju inte helt obekant. 🙈😅
    Haha jo jag har förstått att det är fler än mig som har det problemet 😂
  • Anonym (Tredje)
    Idaho1989 skrev 2024-10-20 08:29:29 följande:

Tog detta i morse 🤦?♀️ Det är svagt men linjen är där 😱
    Grattis! Vad roligt 😁
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (Längtanefter3) skrev 2024-11-01 10:53:15 följande:

ett tag sedan jag skrev i den här gruppen nu, och känner att jag måste ventilera.

har två barn sedan tidigare 6 och 4 år.. fyller snart 38 och vi har försökt i ett år mer eller mindre? fick ett missfall i V7 för dryga året sen. 

Jag var hos gyn för en vecka sen då jag fick en ganska rejäl blödning helt utan vidare. det visade att jag har myom, en muskelknuta i livmodern. Den sitter även och potentiellt kan trycka/störa ena äggledaren, den enda jag har ont i vid ägglossning. känns helt kört nu.. någon som har erfarenhet av detta? :( 

måste invänta ny tid i december för att kolla så den inte växer ytterligare, samt diskutera eventuell operation. Tydligen finns det ett sätt att ?skala? bort myomet men läkningsprocessen kan vara lång och jag har inte resten av livet på mig :( känns som att varje månad som går innebär färre procent chans att lyckas. 
    ja det var inte så pepp men kanske finns det någon som varit med eller har detta och vill följas åt. :) 
    Tydligen är myom väldigt vanligt.. 

Ledsen att höra det. Jag har haft flera patienter med myom som lyckats bli gravida så hoppet är inte kört men kan tänka mig att det kan ta längre tid. Vad sa de på gyn om framtida graviditet?
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida