Syskonförsök skrev 2023-08-23 08:17:15 följande:
Det där är så segt. Jag brukar få ägglossning mellan cd 13-28?. minst sagt varierande. kör inositol några cykler nu som minskade tiden men funderar på att hoppa det framöver för börjar ändå fundera på om det är bättre att låta kroppen jobba naturligt? Ingen aning om det har betydelse dock? Vad tror ni andra? Jag har ätit rätt mycket olika saker (munkpeppar, havtorn, c vitamin, gravid tabletter, d vitamin, inositol). Även provat andra tillskott tidigare. försöker alla saker för att få bebis men börjar undra om sakerna stjälper mer än hjälper eftersom de tar sådan tid?
Jag lästa någonstans att det Är viktigt att kroppen inte är stressad och att det är viktigt att för bästa förutsättningarna därför sluta med vanor som man vet att man mår dåligt av. Tex tål man inte gluten så äter man inte det.
Så för mig betyder det knappt inget kaffe, inga mjölkprodukter och minimalt med socker. Dricker heller inte vin/alkohol längre då även detta gör mig dålig i magen. Äter omega 3 och d vitamin, folsyra och multivitamin. Har också blivit mer nötter och frukt då jag undviker sötsaker och chips 😅 Kanske låter lite trist men jag mår ju generellt bättre och det i sig är ju ett stort pluss.
Åt en tablett rosenrot mellan mens och äl denna månad, skulle nog kunna tänka mig att fortsätta med det då det inte verkar påverka hormonerna direkt mera bara ge lite extra bränsle 😅