• lottizm

För oss 35+ som försöker bli gravida

pandarinen skrev 2021-12-27 14:38:10 följande:

Ni som plussat, hade ni några syntom som skiljde sig från annars innan BIM?

Jag har känt lite annorlunda molvärk, det är nog det enda. Plussade på bim-4 och tycker att brösten är liiite ömma men det har jag inbillat mig varje månad så jag vet inte om det är på riktigt.
  • lottizm
    Anonym (34) skrev 2021-12-27 16:35:56 följande:

Testade neg med testa tidigt trots att bim är idag. Blev inget gravår det här inte ;(

Usch så tråkigt, bryt ihop och kom igen! Hur länge har ni försökt?
  • lottizm
    Strandsan skrev 2022-01-19 09:24:15 följande:

Hej på er alla! 
    Inte varit inne här på ett tag..
    Har 2 barn född -07 & -10 och hoppas nu på en liten med min nya kärlek =)
    Tog ut spiralen 29 sept. Haft en cykel på 25-26 dagar sedan dess så idag borde mensen dyka upp om den kommer... 
    Tog ett test i morse men det var negativt Bara att vänta...

Nästan samma som mig då, mina är födda 06 och 10. Försökte nästan ett år med min nya kille, plussade äntligen på julafton och är gravid i v 8 nu och hoppas såååå att det ska gå vägen!
  • lottizm

Tack alla :) det var tolfte försöket, jag skulle ringt nu i januari och fått remiss skickad för ivf, vi gjorde utredning i höstas. Men då tog det sig.. var på vul imorse och såg ett pickande hjärta så nu känns det lite mer verkligt :)

Pandarinen 10;e försöket 1 barn sedan tidigare

MariaNathalie  3:e försöket 2 barn 

LillaGry (39 år) 7:e försöket, 1 barn sen tidigare

Elsa 13:e försöket, 1 barn sedan tidigare

Strandsan (38år)  4:e försöket, 2 barn sen tidigare

Kiiwii (35 år) 4:e försöket, 2 barn sedan tidigare

lottizm (37 år) gravid bf 5/9-22, 2 barn sedan tidigare 

• lottizm
    nomina skrev 2022-01-21 11:00:49 följande:

Jag skriver också in mig i tråden nu...! 
    Var på inskrivning idag och ska på första ultraljudet om precis två veckor. Lääängtar så!!! Hjärta

Pandarinen 10;e försöket 1 barn sedan tidigare

MariaNathalie  3:e försöket 2 barn 

LillaGry (39 år) 7:e försöket, 1 barn sen tidigare

Elsa 13:e försöket, 1 barn sedan tidigare

Strandsan (38år)  4:e försöket, 2 barn sen tidigare

Kiiwii (35 år) 4:e försöket, 2 barn sedan tidigare

lottizm (37 år) gravid bf 5/9-22, 2 barn sedan tidigare 

nomina (38 år) gravid bf 12/8-22, första barnet

vad spännande, har du kub då? Jag har inte mitt förrän 28/2, det är en hel evighet kvar!

• lottizm

Nomina: ja jag ska göra kub, känner mig så nojig över allt möjligt nu när jag är så mycket äldre när jag är gravid nu än sist (12 år sen?!). 

jag mår sådär, väldigt trött, lätt illamående mest hela tiden, brutalt hungrig hela tiden. Tycker tiden går orimligt långsamt också men vantrivs så på jobbet att varje dag är en evighet. 

hur mår du? :)

• lottizm

Kör på med nya jobb säger jag, ångrar mig så att jag inte sökte nytt förra våren men var naiv och tänkte att det säkert skulle gå fort att bli gravid. Det gjorde det ju inte, ett helt år, och nu vantrivs jag nåt fruktansvärt, varje dag är en evighet (plus att det ofta är alldeles för mycket stress). Hade jag sökt ändå i våras hade jag kunnat börja i höstas och hinna jobba ett helt år.  Nu får jag snällt stå ut ett tag till? 

• lottizm
    skaviblifyra skrev 2022-01-25 12:50:08 följande:
     ska få mens på lördag...vad tror ni? 
    Oj men det ser väl ganska tydligt positivt ut?! :)
  • lottizm

Jag gjorde spolning i höstas som del av fertilitetsutredning, för att se så att det inte är stopp någonstans. Det var det inte hos mig, tror inte spolningen hade någon påverkan på att jag blev gravid två månader senare heller. men det kändes bra att göra iallafall. Gjorde bara väldigt lite ont precis under tiden, kände ingenting efteråt.

• lottizm
    Anonym (Nervös) skrev 2022-02-01 15:17:04 följande:

Hoppar in i tråden. Har flera barn sen innan med mitt x, som jag fått under 30. Nyss fyllt 36 och nu är det dags att börja testa med ny man. Vi fick ett missfall i november, som tog hårt på mig. Aldrig fått det innan. Men nu har kroppen återhämtat sig...
    Jag är skitorolig at tjag är för gammal, och att det inte skall funka. Blev gravid väldigt lätt med tidigare barnen ...Äl om ca 3 veckor, då är det dags. 

jag fick mina två barn när jag var 22 och 25, är nu 37 och började om med ny man för ett år sedan. Hann bli jättenervös och orolig och gjorde fertilitetsutredning, men på tolfte försöket tog det sig äntligen. Trodde jag skulle ta det bättre än jag gjorde under försöken, blev så otroligt nojig över att det skulle vara för sent. Men nu har jag kommit till v 10, hoppas så att det ska gå vägen!

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida