pandarinen skrev 2022-02-12 12:12:37 följande:
tror jag hållet på att bli psykiskt knäpp efter 14 månader och inget plus.. ;(
Testade nu vid 12 igen, fortsatt blinkande gubbe men älkänningarna är typ borta....
Varför skulle ja ha äl nu, det är ju 8 dagar för tidigt för min cykel.
Det jag är mest stressad över är om äl är över. För ganska exakt ett år sedan hade jag ett mf och cykeln efter kom äl dag 13. Då var jag förvånad över så tidig äl, och testade även med cb efter äl och fick då blinkande gubbe i en evighet. Därför jag är orolig nu att den blinkande gubben kan vara där också för att jag passerat äl men fortfarande ha hög östrogen i urinet.
Suck, inget kul det här längre, borde egentligen ta en paus. Hur länge orkar man försöka... samtidigt vill jag inte ta paus för varje månad som går dessto äldre blir jag och min man... och lämgtan efter en till är så enormt stor.
Vill bara bli gravid nu så jah kan släppa den här pressen och stressen....
Förstår verkligen den där känslan, du är inte ensam. Det är en sådan otrolig press under dom fertila dagarna och tyvärr blir det ju sämre sex av det, inge kul att ha sex när man är stressad. Jag och min man höll ju på i 1,5 år (ett år och nio månader om man ska vara noga), han fick till slut prestationsproblem under sex om jag nämnde något om ägglossning eller rätt dagar. Vi löste det som så att jag hämtade ut en 5 ml spruta på Apoteket (man får såna gratis om man frågar) och så använde han den istället om han fick prestationsångest den dagen vi behövde få till det. Som insemination fast hemma :) Det tog bort pressen och stressen för oss att vi måste få till det på rätt dagar. Jag behövde inte hålla stenkoll på ägglossningen längre utan vi hade plan b med sprutan. Så kunde vi fokusera på att ha ett bra sexliv och förhållande istället. Och den månaden jag blev gravid så hjälpte det med sprutan för vi lyckades få till det sex gånger på en vecka och då använde han sprutan en av dom gångerna. Sen plussade jag. Kanske något för er?