Inlägg från: Anonym (Babymakeing) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Babymakeing)

För oss 35+ som försöker bli gravida

PrincessDalia skrev 2021-08-18 02:33:43 följande:

Ja. Fjärde gången gillt! Känns dock som om jag kommer ha svårt att våga slappna av, glädjas och tro på den här graviditeten innan den har fortskridit ett tag och innan jag har gjort NIPT i vecka 11. Men är bubblande glad! :)

Grattis! Och va skönt att det gick så fort =D förstår din oro! Jag har inte helt hängt med här det senaste men har du erfarenhet att något varit fel tidigare? <3 Jag kommer nog inte våga slappna av förrän efter rul vid nästa graviditet om jag lyckas bli gravid igen även om det va på det tidiga ultraljudet vi blev varse om avvikelser sist.
  • Anonym (Babymakeing)
    Pörny skrev 2021-08-18 07:54:36 följande:

Jag plussade imorse BIM -1 <3 lycka till ni andra <3

Grattis!
  • Anonym (Babymakeing)

Inbillar mig att jag precis fick ett supersvagt streck på ett test. Vill så gärna tro på det men förmodligen är det bara i mitt huvud. Är 4 dagar kvar till bim och jag har aldrig plussat såhär tidigt så det va bara dumt att jag slösade ett test egentligen. Va bara tvungen att skriva av mig lite..

• Anonym (Babymakeing)
    Pandy13 skrev 2021-08-24 22:28:52 följande:

Du är inte ensam ;) Vet inte hur många test jag slösat.. testat även om jag vet att jag inte är gravid. Nånstans hoppas man så mycket fast man vet att det är negativt.

Men fyra dagar innan är det väl många som har plussat på. Så ta ett till om ett par dagar:)

Tog ett till och det va fortfarande svagt men mycket tydligare. Tog ett till innan jag la mig nu och det va redan lite starkare igen. Så det va inte bara inbillning. Nu väntar 12 jobbiga veckor till kub innan man kan slappna av bara :/ så även om detta är precis vad jag vill så har jag just nu svårt att glädjas utan är mest rädd med tanke på tidigare graviditeter.
  • Anonym (Babymakeing)
    Pandy13 skrev 2021-08-24 23:36:34 följande:
    Men grattis!!! Ja att gå runt och känna sådan oro är inte kul alls :( men försök att glädjas ändå! Det är ju högst osannolikt att ni drabbas av samma sak igen, men förstår absolut din oro. Tidiga missfall ju också ett orosmoment, men håller verkligen tummarna att allt går bra! :)

Tack <3 Ska försöka men det är lättare sagt än gjort.. får se när det sjunkit in lite kanske. 

• Anonym (Babymakeing)
    Anonym (34) skrev 2021-09-05 19:45:26 följande:
    Mensen har Kommit! Blir ett femte försök alltså jösses mina ägg måste verkligen vara slut nu

Varför skulle dina ägg vara slut vid (jag gissar av ditt nick) 34 års ålder? Är det något du kollat upp?

Fem försök är ingenting! Första barnet tog 9 eller om det va 10 försök. nu för vårt andra (förhoppningsvis levande barn) så har det tagit ett år. 

• Anonym (Babymakeing)
    mamma8212 skrev 2021-09-06 11:26:00 följande:
    Är man över 35 ska man dock inte vänta 12 månader, då får man söka hjälp tidigare.
    Det kan skilja sig mellan olika regioner. Vården är ju tyvärr inte jämställd i vårt land utan skiljer sig rätt mycket beroende på var man bor.
  • Anonym (Babymakeing)

Varför fortsätta mata trollet? Ignorera så tröttnar hen istället. Där hen inte fått någon uppmärksamhet så blir det sällan mer än en spydig kommentar istället som här där man måste scrolla flera sidor.

• Anonym (Babymakeing)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2021-09-06 19:50:30 följande:

Ber om ursäkt. Blev illa berörd. Håller med dig i sak.

Jag har lärt mig att det inte går att argumentera med troll så det är lika bra att inte låtsas om dom, även om man såklart vill försvara det man står för. Det tar mer energi att stånga sig mot en vägg som går igång på att man blir engagerad och säger ifrån.
  • Anonym (Babymakeing)
    skaviblifyra skrev 2021-09-06 22:08:17 följande:

herre jag såg att jag missat flera sidors inlägg pch så var det av noll intresse. ngn som har något kul att berätta?

Det stod Gravid +3 på mitt test med veckoindikator imorse. Det tyckte jag själv va kul iaf.
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida