För oss 35+ som försöker bli gravida
Hjälp!
Varför fick ja grön lampa å antagligen fertil idag? Väntar ju på mensen som skall komma typ imorgon?
Svårt för ff att spå när du tempat så kort tid!
Hjälp!
Varför fick ja grön lampa å antagligen fertil idag? Väntar ju på mensen som skall komma typ imorgon?
Som jag misstänkte verkar det vara krämen som dragit upp tempen och förlängt lutealfasen (vilket ju är bra!) för blankt test. Eller ev babyplans klassiska spök, men det borde absolut synas tydligare ifall mina symptom varit graviditetsrelaterade 😝
Kanske ett befruktat ägg som inte ville fästa ordentligt 🤷🏼?♀️
Nej, inget alls...Frisk som en nötkärna.
Kan det va att ja la in att ja har vattning flytningar?
Åh men nej vad tråkigt! :(
här kom mensen 1-2 dagar tidigt igår eftermiddag så här blev det inget heller!
Jahopp, där kom mensen som väntat idag, två dagar efter att jag slutade med progesteronkrämen. Känns helt galet att jag fick en lutealfas på 12 dagar 😮 Inte hänt sen innan jag fick första barnet 🥳 Med andra ord fungerade progesteronkrämen fantastiskt bra! Hoppas att vi lyckas pricka in äl bättre den här cykeln och att krämen funkar lika bra då! ✊🏼
Blir kul att följa er andra så länge 😀
Verkligen! 🙌🏼 Såg att du äntligen fick positivt ältest. Woop woop!
Dumt men jäkligt bra att den blev längre ju! Hurra för det :D
Håller tummarna för nästa ÄL.
Fick ju min mens igår. När har du nästa förmodade ÄL?
Eller hur!? Man får vara glad för det lilla 😉
Då är vi ju ganska synkade! Dock har jag ganska sen äl, så kommer nog inte förrän typ 8-10/9. Tempar du dagligen nu? 😃
Hej, hoppar med i denna gruppen. Är 37 år och vi hade försökt att bli gravida med vårt tredje barn i över ett år när jag i Juli upptäckte att jag äntligen var gravid. Allt gick jättebra ända fram tills vi gjorde moderkaksprov och upptäckte att barnet hade en allvarlig kromosomavvikelse och troligtvis inte hade överlevt hela graviditeten. Så i förra veckan var jag tvungen att göra abort. Då var jag i vecka 15. Jag vet att jag är mitt i sorgen över barnet som inte fick leva just nu och allt är väldigt mörkt och sorgligt. Men jag tänker redan på att börja försöka bli gravid igen. Det är nog minst 1-2 månader tills vi kan börja försöka igen, men jag hänger lite i bakgrunden här så länge och följer era resor :)
Min temp stört dök idag?
Hur går det för er Lojsan och Alvedon? 😊
Och för dig Brallans?? Du borde väl vara på domedagen nu!? 😬✊🏼
Härligt med äl äntligen Syskonförsök! Är ungefär i samma sits som du. Inga fertila flytningar eller känningar första två veckorna, så trodde kanske på en anovolatorisk cykel. Men så i torsdags på cd 15 kickade det igång och det känns som äl nu när som. Tiden får utvisa, as usual! 😆