Cocachins skrev 2024-05-28 11:36:03 följande:
Längtan efter barn nr2, jag vill bara bekräfta dig i att jag förstår dig i dina känslor, känner samma sak. Man hade kunnat slappna av och leva i nuet och varit tålmodig bara man hade haft ett svar på ATT det kommer hända tillslut, men ovissheten stressar och förstör glädjen påvägen. Att ha sex har blivit väldigt förknippat för mig med att skaffa barn, och drivs inte så ofta längre av lust från min sida. Samtidigt tänker jag att jag accepterar det just nu, och har en tilltro till att lusten kan komma tillbaka. Det var förresten en intressant cocktail du hade för, d-vitamin tex ska ju vara bra. Jag har ätit lite olika cocktails tex vanlig sån blandvitamin när man är gravid, ren folsyra, d-vitamin, B-vitamin komplex etc men kan inte säga om nått av det gjort till eller från. Nu senaste äl tog jag rosenrot, är väl mest sannolikt att det var slump? men nu plussade jag igen. Du kanske ska lägga till den också och testa, men ta den bara mellan mens och ägglossning.
Skönt att veta att det är fler som känner likadant.
Jag tror och hoppas att glädjen kommer tillbaka när detta är "över" också.
Jag har läst mycket angående fertilitet nu det senaste halvåret och lyssnat/tittat mycket på Vulverine. Därför D-vitaminboostar jag. Tar 20.000 ie om dagen dag 1 till ÄL. alla andra dagar tar jag 5000.
Q10 har jag också läst mycket om och vad det kan göra för cellförnyelse och äggkvalitet (bluff eller placebo spelar eg ingen roll...)
Munkpepparn snöade jag in på i diverse forum och testade första gången i januari. tar också den mellan dag 1 och ÄL. Då fick jag för första gången mer äggvitesekret än jag någonsin haft och kände ägglossningen, och plussade i februari för första gången på 7 månader. Så den vågar jag inte sluta med. En nära vän plussade för första gången efter två års försök när hon började med munkpeppar.
Rosenrot tog jag tre cykler i höstas men den verkar inte ha gjort något för mig då. Vet heller inte riktigt om jag ska kombinera den och Munkpepparn.
Omega 3 tar jag också då det pratas mycket om det hos Vulverine.
Jag tar även Magnesium och Zink och Selen. det har jag gjort innan också mest för att det känns bra när jag tränar och jag märker skillnad på hår hud och naglar. :) Det vet jag inte om det gör någon skillnad för reproduktionen.
Min man får äta folsyra, zink, selen, omega 3, q10. påminner honom varenda dag. verkar inte helt lätt för män att ta till sig sådant här. eller är det bara min....?