För oss 35+ som försöker bli gravida
Heja ägget!!! Jag började också få lite ont i bröstvårtorna ett par dagar innan äl den här gången vilket nu efter äl eskalerat totalt! kan knappt nudda dem, vilket är ovanligt för min del xD
När tror du äl bör vara då? Tar du test och/eller tempar?
Jaså du med ont redan innan ägglossning? Jag har aldrig haft det innan ägglossning förut jag heller, kanske ett gott tecken då :)
Jag har ju lite oregelbunden mens sedan uttag av hormonspiralen, ibland kommer ägglossningen tidigt, ibland sent. Det varierar så jag har ingen aning än om när den tänkt dyka upp. Dock får jag alltid väldigt mkt känningar innan, äl-flytningar, värk i äggstockarna och när ägget sedan släppt är flytningarna helt borta och istället får jag svinont i bröstvårtorna och kan prick räkna ut dagen då jag får mens.
Jag testade förut men behöver inte det, känner så tydligt av när ägglossning sker så jag testar oftast inte med äl-test. Har aldrig tempat. Skulle aldrig komma ihåg det, haha.
Det är bara att avvakta för min del och se när kroppen behaga släppa nåt ägg, haha. Men kanske är lite lovande med lite ömma bröstvårtor nu då, kanske det är på gång!