Sand13 skrev 2024-04-10 21:40:58 följande:
Vi har idag tagit kontakt med gyn gällande fertilitetsutredning faktiskt. Är ju 35 + och har legat oskyddat massa månader utan att nåt händer. Tydligen börjar man med att jag tar blodprover under början av mensen, och sambon ska lämna två spermaprov med två veckors mellanrum. Vi ska dit och få remisser redan imorgon Sen sa hon att det kan ta upp till åtta veckor innan vi får resultaten. Än så länge vet jag inte mer än så. Kontrollerar man mer sen? Och om allt ser bra ut, kan vi ändå få välja att göra IVF?
Vi gjorde utredning privat i januari. vi fick tillbaka våra prover och det var utan anmärkningar på både min man och mig. Dock blev jag gravid så vi avbokade läkarbesöket efter provresultatet då det skulle kosta oss en del mer. Sedan blev det missfall tyvärr.
men som svar på din fråga så kan man absolut fortsätta med IVF även om allt ser bra ut.
Hos mig föreslog de också en spolning om jag inte skulle lyckas bli gravid trots att allt såg bra ut på proverna. Eftersom det inte verkar funka nu efter missfallet så tänker jag nog gå vidare med det.