Lojsan DN skrev 2023-07-08 09:02:00 följande:
Det finns ju progesteron kräm att köpa online.
Nu vet jag inte hur många barn du har sen innan, men jag tycker ändå du ska försöka få en tid till gyn som kollar upp dig. Hur länge går du gravid?
Nu kommer det kanske mer info en du tänkt dig, men förklarar bara hur jag fick mitt lutinus 😊
Jag hade 3 barn utan problem från tidigare relation och när jag träffade min nuvarande så hade jag helt plötsligt svårt att behålla graviditeten. Det visade sig att jag har något som heter APS, ökad risk för blodpropp och tidiga mf. Fick utskrivet blodförtunnande som jag äter dagligen, innohep sprutor när jag blir gravid och lutinus för att förhoppningsvis behålla ägget.
Så därför är det bra om du lyckas få en tid till en läkare som förstår sig på fertilitet. Ge inte upp!
Vad bra att du fick hjälp och fick veta vad som var fel så
du kunde få behandlin.
Jag har 4 barn sedan innan men ville ha en sista innan jag blir för gammal, det visade sig att det inte var så lätt, första försöket som tog sig visade sig ha ett dödligt kromosomfel så fick avbryta efter det ville det inte ta sig igen och sen fick jag operera bort min sköldkörtel pga giftstruma Annars hade jag inte fått bli gravid och nu när jag väl blivit gravid slutar det med svaga test och missfall, förra månaden började jag blöda 2 veckor efter bim Och nu har jag inte börjat blöda än men går och väntar och hoppas det går fortare denna gången.
här får man ingen hjälp med någon fertilitets utredning om man har barn sedan innan och gynekolog över huvud taget är omöjligt att få tid till Så det enklaste hade varit om man kan hitta
någon vanlig läkare som vill skriva ut men antar det är svårt.