För oss 35+ som försöker bli gravida
Oron är inte heller kul :( Ska du göra KUB?
Jag är i v 12 och börjar må bättre nu, sedan en vecka ungefär. Lite mindre trött, mindre illamående och inte samma extrema hunger heller. Både skönt och oroande såklart men nu är det bara 6 dagar kvar till kub så snart får vi svar på om det står rätt till eller inte. Magen har ploppat ut lite redan, tidigare än med de andra två barnen, men är fortfarande ganska svullen också. Längtar tills det är en riktig gravidmage :)
Pandy: tack, vilken vecka är du i nu? Jag tycker att första veckorna då man inte får säga något och sista veckorna då man bara går och räknar ner är värst. Mitten är helt ok haha. Ja jag borde nog göra kub eftersom jag är 38. Har du gjort kub och nipt? Hur funkar det med nipt egentligen?
Pandy: grattis, då har du inte långt kvar! Ja, dom där sista tre veckorna känns ju som tre månader. Jag hade sån foglossning på slutet av förra graviditeten att jag hade svårt att ta mig till brevlådan. Men sedan är ju barnet ute och då får man i alla fall tillbaka sin kropp igen, jag lånar gärna ut den några månader för den sakens skull haha. Ok, kub ska jag göra i alla fall. Jag har för mig att jag fick göra det förra gången också då jag var 32.
Godkväll på er.
Jag skriver inte mycket men följer er här i tråden.
Känner mig så besviken idag, känns som jag aldrig kommer bli gravid igen, jag har inget tålamod eftersom jag egentligen skulle få barn i juni och nu vet man liksom inte alls när det kommer bli plus igen. Jag kan inte tänka på annat och tiden går så långsamt just nu.
Väntar på BIM på fredag och testade neg idag, det är tidigt jag vet men man känner sig bara så dum att man ens testar när man bestämt sig för att vänta, sen känner man sig dum för att man går och inbillar sig att det tagit denna gången när det förmodligen inte gjort det...
Ha en fin kväll på er.
Tack för alla stöttande ord. Förhoppningsvis blir jag gravid av spontan sexet som var avslappnat och så bra under min knasiga cykel när jag inte trodde jag skulle få äl. Och det var bla i söndags , två dagar innan lh stegringen. Sen hoppas jag på att få till det imorgon.
Men jag ska försöka att inre tänka så mycket för det har gått överstyr. Så rädd för mf också att jag mellan äl och bim knappt vågar bära min son eller äta viss mat. För att inte rannsaka mig själv sen att det var det det berodde på. Men jag ska försöka släppa lite nu
Jag börjar tro att det inte är meningen att vi ska ha ett barn till... vi var så nära imorse men när vi väl hade påbörjat så vaknade lillen...och vi fick avbryta.
Vi skrattade inte ens åt situationen utan bara avbröt.
Jag känner verkligen att jag har pågående äl. Älflytningar och molnande värk.
Men vi har bestämt oss nu att ge upp... 15 månader aktiv babyverkstad har knäckt oss totalt...
Lycka till allesammans och hoppas ni inte behöver kämpa lika länge som vi.