Lojsan DN skrev 2023-01-02 07:19:58 följande:
Det är bra att tempen inte har sjunkit mer i dag, så det finns hopp. 😊 Nu vill jag bara ge dig lite tips här.
Har du testat att använda progesteron kräm? Eftersom din lutealfas är så kort och gulkroppen inte lever så länge så kanske du behöver tillsätta det tänker jag.
Eller du kanske redan har testat det? För använder du progesteron så förlänger du lutealfasen och kan skjuta fram mensen några dagar. (Tala av egen erfarenhet )
Eller så kolla med läkaren om vaginala tabletter. 💊😃
Tack för pepp. Men svettningarna.. alltid säkert tecken på att mensen är på g. Alltid varit frusen som en istapp när jag varit gravid förr 😆
Jag testade progesteronkräm när min lutealfas var kort när vi försökte med tvåan och det hände tyvärr inte ett dugg då 👎🏼 Fick sen progesteronvagitorer som jag tippar på hjälpte bättre, då jag blev gravid den cykeln. Dock fick jag ma då och inbillar mig att det blev så utdraget just pga progesterontillskottet, att det gjorde att kroppen inte stötte ut det icke livsdugliga fostret av sig själv. Är ju bara teorier från min sida, men är väl därför jag är skeptisk till det. Dessutom blev jag gravid med trean oplanerat trots bara 8 dagars lutealfas, så övertygad om att det går.