• Brallans

För oss 35+ som försöker bli gravida

Symetrical skrev 2023-01-27 06:53:26 följande:
    Så sant så.. är väl därför en sitter här i cynismens träsk och trampar 😉

Röv med mensen, även om det var väntat 👎🏼
    Är det normalt att min spontana reaktion var att då kan ju jag lika bra också få mens nu, så att vi är synkade nästa cykel..!? 🤣🤪
    Ja hela galen värk denna gång så varit uppe sen 05:00 när den kom, hoppas den rensar ordentligt nu om man ändå ska ha skiten.
    Hahaha du är gullig du, men nu är det ju dags för dig att kliva in i rampljuset snart även fast jag såklart hade hoppats helt egoistiskt på att vi kunnat synka någon mer gång :) 

Har läst på lite kring äggkvalité och kom in på att många skrev om Q10, funderar på om jag ska testa det.. är det någon som gör det här inne eller kan säga om det är bra eller anus?

• Brallans
    MalinJ skrev 2023-01-27 08:01:19 följande:
    Åh fy stackars dig!
    Hoppas den rensar ur ordentligt nu som du säger.

Jag kör med Q10 sedan va 1 1/2-2mån tillbaka men min tog slut här i samband med innan äl och just den jag köpt är slut överallt. Så jävla typiskt!
    Men kommer fortsätta med den så fort den går och köpa igen.

Tack för svar också ang tempen och stängd/öppen mun. Fan då, då kan min temp ligga lite högre med andra ord. Nåja, det är som det är 🙈 Ska se till och stänga igen käften varje morgon nu. Men ibland går det bara på ett när jag vaknar.
    Hmm kanske ska ge Q1 ett försök med har ju ändå ett helt apotek hemma så några piller till kan ju inte skada :) 
    MalinJ skrev 2023-01-27 10:58:02 följande:

Hörni! Har ni hört talas om pineapple core? Alltså att man ska äta en ananaskärna på äl+1-5 För att hjälpa ägget och fästa.

Såg någon som tipsade om det. Något nu hört om? Låter ju så konstigt men jag vet inte? Menar din alltså att man ska äta en hel ananas per dag? Alltså kärnan då annars blir det mycket ananas eftersom dom är rätt stora så att säga haha

Ah intressant har ingen aning själv men just nu känns det som jag är villig att prova allt, har ex läst på om TCM akupunktur för att se om det kan vara något att kasta mitt friskvårdsbidrag på.. japp desperationen blir högre och högre haha 
  • Brallans

Halloj, 

Ville bara glutta in här och skicka ett heja till er som väntar på bim, varit inne och läst varje dag nästan men inte orkat skriva något då jag varit så sjukt off sen senaste skiten men nästa vecka när äl räknas för mig hoppas jag vara på banan igen och tagga till lite igen iaf. 

Lojsan din temp ser ju suverän ut Skrattande dags för pom pomsen igen tror jag!

• Brallans
    Symetrical skrev 2023-02-03 09:32:55 följande:

Förstår dig verkligen, även om jag saknat min Brallis ❤️ Känner mig också väldigt off just nu. Hade verkligen hoppats den här andra månaden på letrozol, trots att vi inte timade brottningsmatcherna nåt vidare, så det kändes ganska röv när mensen kom natten till igår (även om det var väntat). 

Hoppas att du får tillbaka umphet inför din nalkande äl. Min ligger typ två veckor bort när maken är bortrest IGEN! 🤥😤

Tack {#emotions_dlg.flower} 

Ja men ibland får man vara off och det är helt ok, tror det är bättre att lessna ur lite och komma igen sen, vi är ju människor god damn it haha :)

Fan så surt med mensen, förstår att du hade förhoppningar det hade ju jag med för dig, men kanske tredje gången gillt för dig.. 

Är han bortrest så det är helt kört eller kan ni köra en omgång innan han åker och att du kanske får äl precis efter?
  • Brallans
    Symetrical skrev 2023-02-03 13:56:46 följande:

Precis så är det ju. Glad att vi har varandra här i gruppen i alla fall 🙏🏼

Man kan ju alltid hoppas! Han åker cd 15-18 och det är ju precis då jag fått äl senaste cyklerna 🙈 Får satsa på lite påfyllning kvällen innan och att ägget släpper närmre cd 15 än 18 😬 

Vilken cd är du på nu? 😊

Ja verkligen, bästa gruppen!! 

Skrot också men det krävs ju bara en liten rackade så fylla på innan han åker så hoppas vi du får äl bra tajmat där. 

Jag är på supertrista CD8, så jag kan fortsätta sura tills söndag sen måste jag vända blad Skrattande
  • Brallans
    Lojsan DN skrev 2023-02-05 07:35:47 följande:
    Dagens graf den säger inte så mycket, och inte heller gravtestet

Fortfarande tidigt ju, fortsätter med dansandet och heja ramsorna.. sjukt taggad inför morgondagen 😃

• Brallans

Jahopp hade glid i brallan igår så idag tog jag ett äl test även fast jag bara är på CD10 och tur var väl det, ikväll blir det rond ett.. hoppas ägget inte släpper förens tidigast CD12 men vågar inte chansa.. 

Känns ju sjukt tidigt om de skulle släppa imorn 😩

• Brallans
    Frufröken12 skrev 2023-02-05 15:05:28 följande:

Äl +2 för mig nu och känner mig rätt pessimistisk trots att vi fick till det 2 av de 3 mest fertila dagarna. Missade själva äl- dagen pga barn som vakande och vill ha sällskap.

Blir dock inspirerad av alla grafer att tempa igen nästa cykel och ska spana in fertilitet friend. Är det stor skillnad på betal och gratisversion? Betalar för nc just nu men känns onödigt när jag skippat tempa två månader nu :)

Krävs ju bara en simmare så skulle absolut inte räkna bort denna gång :) 

FF tycker jag är toppen, klarade mig bra med gratis versionen ett tag men sen ville jag åt funktionerna som betal har.. tror man får betal versionen i början när man skaffar FF så då kan du jämföra sen när den gått ut 😊
  • Brallans
    Cocachins skrev 2023-02-05 20:49:54 följande:
    Vi är i ungefär samma läge Brallans. Är på cd 11 idag, fick lite svagt utslag igår på cd10 och idag pos äl test. Tror ägget släpper imorgon på cd12. Brukar ha äl cd13 skulle jag säga så lite tidigare nu, det som dock känns mest konstigt är att jag hade mens spottings fram till cd9 så blir riktigt tajt mellan mens och äl haha. Ja förhoppningarna är väl inte skyhöga men vi kämpar på? 
    Roligt att vi är hack i häl även denna gång :) 

Ja jag brukar ju släppa CD14, vet egentligen inte hur många dagar man behöver från CD1 för att ladda upp för en bra ÄL.. en googling kanske är på sin plats haha. 

Aha okej, förstår att du känner så men tänker att lite spottings borde ju inte störa det andra så mkt.. håller tummarna för det :) 
    Hannis1983 skrev 2023-02-05 21:28:41 följande:
     Heja ägget och heja liggandet ♥️

Tackar, check på rond ett ;) 
  • Brallans
    Lojsan DN skrev 2023-02-06 05:36:00 följande:

Dagens graf, går sakta framåt och uttrycker sig inte så mycket. Negativa tester även i dag. 

Hoppas fortf att det är för tidigt och att tempen börjar klättra uppåt :) 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida