• Nueslyn

För oss 35+ som försöker bli gravida

Hej! 

Tänkte att jag hänger på här. Är 36 år och planerar en liten sladdis. Min man är yngre än mig och det blir isåfall hans första men mitt tredje. Fick mina två första innan jag var 25, så dom är rätt stora nu. Känns spännande och kul att följas åt. Hängde väldigt mycket här på fl vid mina förra graviditeter så kul att det lever kvar!

• Nueslyn
    Anonym (R) skrev 2025-02-04 09:37:03 följande:

Det blev inget testande den här cykeln för mensen kom imorse precis som jag hade beräknat. Varje gång man får upp hoppet och det sedan så brutalt släcks så gör det det ännu svårare att tro på att det någonsin kommer att bli något. Och så lite pms på det så bir det riktigt deppigt. Jag tycker att man tappar så mycket förtroende för sin kropp. Det är inte bara att man inte blir gravid, utan framför allt det där att man låter sig luras att det är något när det inte är det. Det är liksom salt i såret. Förlåt! Nu blev det väldigt opeppigt här, men det får väl lov att vara så under mensen åtminstone.

Man har rätt till sina känslor och du är inte ensam om att känna så. Jag tycker att pms-symtom blivit värre med åldern. Innan 30 så hade jag aldrig molvärk mellan äl och mens, inte heller ömma bröst osv, hade däremot hemsk mensvärk när mensen väl kom. Nu när jag är äldre kan jag ha molvärk, trötthet och ömma bröst bara någon dag efter äl, dock betydligt mindre mensvärk (och mindre mens) sedan jag fick mina barn (10+ år sedan). Har varit helt utan hormonella preventivmedel i ca 7 år. Vet inte om det spelar roll i det hela också. Men kroppen förändras så kanske inte så konstigt att man känner olika symtom och pms och tidig graviditet har samma symtom så inte konstigt man blandar ihop det. Speciellt när pmsen känns olika från gång till gång!
  • Nueslyn

Jag tyckte att min pms nästan var borta, tempen var lite högre än vanligt (mäter med apple watch), samt att jag kände igen vissa saker från tidigare graviditeter. Så testat mig 2 ggr nu. Igår och idag med rfsu testa tidigt. Igår svagt plus, idag starkare. Fortfarande väldigt väldigt tidigt eftersom mens är beräknad tis/ons nästa vecka. Men hoppas det blir något. Lägger in testen från igår och idag (det sista testet är fotot taget efter ca 20 min men var lika tydlig fast utan kanten inom tidsintervallet). Även svag svagt plus på ?vanligt? test. 

• Nueslyn
    B3tt4n skrev 2025-02-08 20:49:09 följande:
    Grattis!

Min mens är beräknad runt ons-tor nästa vecka (ca 13 februari) men de senaste dagarna har jag mått illa av och till, haft ömma och hårda bröst samt molvärk. Imorgon bitti tänkte jag testa med rfsu testa tidigt. Kanske får vi fira ihop? 🥰

Så ungefär samma som mig då, ena appen säger 12 andra 13. Håller verkligen tummarna! Låter ju lovande med alla symtom. Tycker mina bröst spänner till och från och samma med molvärken. Ska  testa mig med ett digitalt i slutet på nästa vecka tänkte jag. Har ändå svårt att ta in det och allt kan ju hända med tanke på hur tidigt det är. Stort lycka till!

• Nueslyn
    B3tt4n skrev 2025-02-09 09:53:01 följande:
    Jag testade med ett testa tidigt test idag och det är helt klart ett positivt streck där, även om det är svagt. Jag ska också testa igen mot slutet av kommande vecka för att vara på den säkra sidan. 😊
    Åhhh så roligt att höra! Stort grattis {#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida