Inlägg från: MellowJello |Visa alla inlägg
  • MellowJello

För oss 35+ som försöker bli gravida

Hej!
    Hoppar in här då vi försöker med barn nr2. Hoppas det är okej.
    Är 37 år och förra gången tog det 9 månader att bli gravid. Hade känts bra att kunna följa andra i liknande situation och kanske kunna ta till sig ett och annat tips :) 

Denna gången har vi försökt i 4 månader utan att det blivit plus och jag känner mig allmänt förvirrad kring kosttillskott/vitaminer osv. Tog bidrottninggele en månad nu men det verkar inte tagit sig ändå. Har BIM på tisdag och hade en liten blödning i förrgår, men det har jag ofta varje cykel ca 1v innan mens. Har molvärk/mensvärk till och från så jag misstänker att mensen är på väg. 

• MellowJello

Hej allihopa
    grattis till er som har fått positiva nyheter!
    här går det trögt. Läste något svar här ovanför om att det känns som att alla runt en blir gravida och så känns det verkligen just nu. Min närmsta kollega blev gravid på första försöket och jag är såklart glad för hennes skull men det skär samtidigt lite hjärtat av avundsjuka.
    jag och min man har en dotter på 3 år och har snart försökt i ett år att få ett syskon, men det har inte gått vägen. Många gånger har jag trott att det varit plus men sedan visar sig vara spökstreck. denna månaden fick vi bara till 1 försök under ÄL pga sjukdom, har BIM på söndag men känner redan nu symtom på mens. Försöker läsa om vad som kan boosta ens chanser men det är väl bara att ?jobba på?. 
    Ville bara skriva av mig😅

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida