För oss 35+ som försöker bli gravida
Hej,
jag hoppar in i den här tråden och hoppas det är ok.
jag och min man har två barn sedan tidigare, 5 och 7 år gamla och jag blev gravid ganska snabbt med båda två.
är nu 37 år och känns helt omöjligt att få till det igen..
vi har egentligen kört principen ?blir det så blir det? men ju längre tiden går utan att det faktiskt tar sig desto mer stressad och less blir jag. Min man är inte lika på utan tycker att det räcker med de välskapta och fina barn vi har egentligen, vilket jag också naturligtvis tycker. Men längtan är ändå stor efter en till underbaring i livet..
vi fick ett missfall i augusti förra året i V7 men har väl i princip försökt varje månad i ett år.. jag tror iaf att jag har ägglossning. jag är en av de som känner den nästan som värkar i ett par timmar, sjukt skum känsla..
vad finns det för hjälp att få? Visst är det väl så att man inte kan få hjälp av ?vanlig? sjukvård?
fattar bara inte varför det inte tar sig, men man är ju såklart äldre också och kanske fick vi den enda chansen till ett syskon den gången vi fick missfall.
hur länge har ni andra försökt? Om inte annat får man lite pepp och tröst från andra i detta forum :)