pandarinen skrev 2021-12-31 12:18:19 följande:
Orden INTE GRAVID, lyser klart på gravidtestet - det är som ett kraftig slag mot bröstet. Jag känner mig tom, tom på ord, vill gråta men måste behärska mig inför min 2 åriga son.
I tre minuter satt jag nästan och blundade, hjärtat bultade, och i mitt huvud snurrade frasen- gode gud låt det stå gravid, gode gud låt det stå gravid.
Istället blev det ytterligare en besvikelse, smärta som inte går att beskriva, blandad med en tom känsla och en trötthet.
Det är 1 år sen nu som vi bestämde oss för att vi vill ha ett syskon. Redan på andra försöket blev jag gravid, men det slutade i ett tidigt missfall, sen har resan varit lång, tuff, känslomässigt som en berg och dalbana och psykiskt jobbig.
Jag hade ett hopp, en känsla att få överraska min man idag på nyårsafton med nyheten att jag var gravid. Känslan har varit annorlunda den här cykeln. Jag brukar ha ömma bröst och molnande värk. Den här gången har jag haft mer lätta ilningar i brösten, och ingen molnande värk, snarare lite stick i nedre delen av magen- mot livmodern.
Tårarna har runnit ner för mina kinder, jag stirrar ut med en tom blick. Ville så gärna avsluta det här året med att vara gravid.
Samtidigt någonstans långt långt där inne, har jag fortfarande ett litet litet hopp, kanske testade jag mig för tidigt? Kanske är det inte för sent den här cykeln? Jag har inte BIM förrän imorgon, eller söndag. Men borde inte testet ändå gett utslag GRAVID isåfall idag?
Så mycket tankar, så mycket känslor, så mycket smärta snurrar just nu i huvudet.
Åh, jag känner så med dig. Det är så tungt att testa tidigt och få ett negativt svar. Vi har också försökt få ett syskon länge, är inne på tolfte försöket nu och har haft två tidiga missfall på vägen. Jag önskar verkligen att du får en glad nyhet snart!