• Strandsan

För oss 35+ som försöker bli gravida

Hej! Håller tummarna att ni alla får ett plus snart!

Jag har just fyllt 38, har en 14-åring och en 11åring från tidigare äktenskap. Nu har jag en ny kärlek som är 39 och inte har några barn. Trodde jag var klar med barn haha men nu vill vi jättegärna ha ett gemensamt barn! Vi har bara varit tillsammans sen april men med tanke på att jag inte blir yngre känns det dumt att vänta. Tog ut min hormonspiral i slutet av sept, man vet ju inte hur lång tid det tar.. Hade mens i början på november, så nu håller jag alla tummar och tår att den inte kommer igen till veckan!! Har ju ingen aning om hur min menscykel är efter 10 år med spiral...

Blev gravid nästan direkt med de andra 2 men då var jag så mycket yngre.

Kan vara så att jag hade en nidblödning tors-fre denna vecka, hoppas hoppas :)

Testade imorse men inget streck, är väl lite tidigt men man kan ju inte låta bli!!!

• Strandsan
    nomina skrev 2021-11-29 16:25:54 följande:

Kiiwii: Jag verkar inte kunna citera inlägg längre. Så skönt att det iallafall verkar bli regelbundet igen! Då ska det nog ta sig snart också!

Jag plussade inatt, kan inte fatta det! Hela dagen har varit en berg och dal bana :)

//

Wow, grattis!!

Själv tror jag inte att det blir nåt denna månad... Trodde jag hade en nidblödning tors-fre men så i förrgårkväll kom det liknande blödning/flytning igen och igår morse tog jag ett test för man kan ju inte låta bli haha, men det var negativt. Senare kom det mer blod, som mens, så satte in en tampong, tog ut den igår kväll o sen har det inte kommit nå mer.

Har haft lite ont i magen och mådde lite illa imorse så jag vet inte vad som händer.

Mensen borde inte komma förrän om några dagar, men vet iofs inte hur min cykel är efter så många år med hormonspiral...
  • Strandsan
    Kiiwii skrev 2021-11-30 13:15:42 följande:

Jobbigt när det är sådär. Tog lång tid för min kropp att bli mer normal efter några års hormonspiral?Tog du ut den nyligt?

Ja jag tog ut den 29 sept, fick första mensen den 4 nov.

Haft spiral i över 10 år..

Blivit gravid jättesnabbt med de andra 2, men det var ju längesedan.. var 24 och 27år då. Så klart det kan ta tid nu.. Men hoppas det går, och väldigt snart haha!
  • Strandsan

Pandarinen 10;e försöket 1 barn sedan tidigare

MariaNathalie  3:e försöket 2 barn 

LillaGry (39 år) 7:e försöket, 1 barn sen tidigare

Elsa 13:e försöket, 1 barn sedan tidigare

Strandsan (38år)  4:e försöket, 2 barn sen tidigare

• Strandsan

Hej på er alla! 
    Inte varit inne här på ett tag..
    Har 2 barn född -07 & -10 och hoppas nu på en liten med min nya kärlek =)
    Tog ut spiralen 29 sept. Haft en cykel på 25-26 dagar sedan dess så idag borde mensen dyka upp om den kommer... 
    Tog ett test i morse men det var negativt Bara att vänta...

• Strandsan

Grattis till er som plussat!!
    Jag kan av nån anledning inte citera inlägg och svara!?

Själv väntar jag på mens eller ett plus allra helst så klart. Trodde mensen skulle komma i tisdags (18jan) men än så länge ingen mens och heller inget plus på stickan!!?

Finns chansen att jag är gravid trots att det inte syns på stickan än?? Har ömma bröst och ökade vita flytningar..

Jobbigt att gå och vänta!

• Strandsan

Här kom mensen idag... 4 dagar senare än väntat, så cykeln är verkar inte regelbunden. Bara att hoppas på nästa månad!

• Strandsan

forumet. Du kan bara gilla eller ogilla varje inlägg en gång.

Hej på er alla och grattis till era plus  Skrattande

Jag är lite i chock tror jag haha.. Fick ett plus imorse!! 
    Jag fyller snart 39, och har 2 barn sedan tidigare som är 12 och 15år!
    Har sedan 1,5 år en ny kärlek och han har inga egna barn
    så detta är efterlängtat. Tog ut min hormonspiral för ett år sedan, men då vi varit särbos en lång tid pga av arbete på annan ort så har vi inte kunnat pricka in ägglossningen så ofta Tungan ute Har haft lite oregelbunden mens också så har inte haft jättekoll.
    Hoppats och trott några gånger att det kanske är nåt på G men nää..

Men nu har mina bröst varit så stora, tunga och ömma senaste veckan, plus att jag varit sjukt trött några dagar så tog ett test i morse (några dagar innan bim) och det kom ett PLUS!! Känns overkligt.. var liksom 13år sedan jag blev gravid sist!
    Hade väl inga planer på fler barn, men så skilde jag mig och träffade en ny partner Hjärta

Spännande och skrämmande Gravid

• Strandsan
    1/6 Frökenolsson, första barnet
    2/6 Millan644, första barnet
    3/6 Elin1989, andra barnet
    4/6 Mibabe, andra barnet
    5/6 Trana123, andra barnet 
    5/6 Sockerbuullen, första barnet
    5/6 Jjo89, första barnet
    5/6 Hes92, tredje barnet
    6/6 PiddraM, andra barnet
    7/6 Ninja85, tredje barnet