För oss 35+ som försöker bli gravida
Hejsan!
Jag är 36 år och har två barn sen tidigare. De blir 10 och 12 nu. Vi har slutat med preventivmedel (p-piller) I september och tänkt att...om det blir så blir det. Jag vågar inte hoppas så mycket. Jag tänker att min tid är förbi. Plus att jag bara blir uppstressad och det gör ingen nytta.
Har haft mens två gånger nu. Inväntar den tredje. Men det känns som att det drar ut på tiden. Å andra sidan kan det lika väl bero på omställningen efter p-piller och min mens har aldrig vart regelbunden direkt.
Min första beräknade BIM var i torsdags. 2/12. Har haft känningar om att mensen är på g några dagar före det och de fortsätter. Med lite olika symptom. Idag känns det dock lugnare och har inga direkta känningar alls, förutom brösten som kattens tassar absolut inte får vandra över.
Jag tror att jag har stressat upp mig igen. Och att det är därför mensen drar ut på tiden. Eller på grund av att jag vaccinerades i samma veva som ÄL.
Vid alla tidigare graviditeter (ja, fler än två) så har jag märkt att jag varit gravid pga att jag börjat må illa. Så misstänker att det är jag själv som orsakar detta. Vågar inte göra något test heller. Vet inte varför. Kanske ändå är för tidigt. Svårt med oregelbunden mens. Nu är jag iaf på dag 32 och nästa BIM jag kommit fram till är 10/12.
Kanske kan göra ett test efter det om det inte redan kommit igång tills dess.
Vet inte vad jag ville med detta. Blev glad när jag såg att fler än jag 35+ försöker få smått. För jag känner ingen. Och har ingen att surra med om det här. Så det blev onödigt långt kanske.
Hej, i alla fall!