Inlägg från: Anonym (Perspektiv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Perspektiv)

Barn som dödshotar

Anonym (Läskig) skrev 2021-07-06 09:26:40 följande:

Ja jag håller med. Hon har inte den orken att vara förälder på heltid. När nu pappa faller bort (efter hotet). Så blir det extra utsatt för pojken.

Jag kan inte ha honom i mitt hem tyvärr som det ser ut.

Han kan inte se att han gjort fel alls.dessutom vägrar han vara här. Han fick ett psykbryt efter att pappan konfronterade honom (lugnt och saklig konfrontation). Oförmåga att se sina egna fel.

Pojken behöver sin pappa mer än du behöver din sambo. Jag fattar att du och dina barn är rädda men resultatet kan inte vara att pojken blir övergiven hos sin mamma som uppenbarligen inte är en lämplig förälder.
  • Anonym (Perspektiv)
    Anonym (Läskig) skrev 2021-07-06 09:45:29 följande:

Min dotter är mitt barn.

Vi har ett gemensamt barn som är litet

Ert gemensamma barn kan få en bra uppväxt med två närvarande föräldrar även om ni bor isär under en period. Pojken behöver akut stöd från en förälder. Allt annat är ett svek från vuxenvärlden. Kan du inte bo kvar under samma tak som pojken har ni inget annat val. Jag fattar att det är obekvämt och inte vad du signade upp på när du träffade din sambo men barnets behov går före era egna.
  • Anonym (Perspektiv)
    Anonym (Psycho) skrev 2021-07-06 10:35:43 följande:

Om pojken är psykopat eller på gränsen till, så räcker inte alla normala pappor i Sverige till. Det måste vara ett professionellt team som tar hand om pojken. Han lär bli en stor belastning för samhället om han får fortsätta löpa amok

Psykopati är en populär term att slänga sig med men i realiteten väldigt ovanlig Det är ju mer troligt att han är ett barn som (kanske har någon form av npf och) som behöver ramar och rutiner men vars föräldrar abdikerat från sitt ansvar och nu testar han gränser. Ingen ställer dock upp gränser utan skyggar bara undan för honom varpå han testar dem ytterligare. Båda föräldrarna gör ett riktigt dåligt jobb och ts är självisk.
  • Anonym (Perspektiv)
    Anonym (Läskig) skrev 2021-07-06 10:59:15 följande:

Nej det gör det inte. Mina barns behov går före hans! Mina behov är viktiga också. Kom tillbaka med åsikt om du får hot om att du och ditt barn ska bli knivhuggen tack!

Jag har inget mer att diskutera om den saken.

Pojken vill bo hos mamma och vill inte ha med pappa att göra eftersom han är för sträng. Så då ska man tvinga honom att bo på hotell eller annan ort med sin pappa då? Jag vägrar utsätta mins barn för obehag i detta

Jag har två barn med särskilda behov och vet vad det kostar och vilka uppoffringar man får lov att göra. Nej, de har inte hotat mig men de har också haft föräldrar som bryr sig och sätter gränser. Det som din sambos son saknar.

Det är jäkligt enkelt. Barns behov går före vuxnas. Kan ni inte samsas under ett tak (vilket jag förstår att du inte vill) så är det pappan och sonen som behöver få vara tillsammans. Inte du och din sambo.
  • Anonym (Perspektiv)
    Anonym (Psycho) skrev 2021-07-06 11:48:15 följande:

Ja tyvärr har psykopati blivit ett skällsord. Och vem vågar ens sätta en sådan diagnos på någon? Det betyder inte att det inte finns.

Vem är bäst lämpad att hjälpa pojken? En mamma som inte bryr sig, en pappa som inte orkar eller en styvmamma som gör allt för att skydda sitt eget barn? Tror folk här att de ska klara ett samarbete för ett krafttag att hjälpa pojken? Det tror inte jag är möjligt. De behöver professionellt team. NU!

Jag tror också de behöver professionell hjälp, men inte i form av att sonen skyfflas iväg till ett hbv-hem och överges av båda sina föräldrar vilket ts verkar vara sugen på?
  • Anonym (Perspektiv)
    Anonym (Läskig) skrev 2021-07-06 12:10:39 följande:

[quote=81231520][quote-nick]Anonym (Perspektiv) skrev 2021-07-06 12:02:36 följande:[/quote-nick]Jag har två barn med särskilda behov och vet vad det kostar och vilka uppoffringar man får lov att göra. Nej, de har inte hotat mig men de har också haft föräldrar som bryr sig och sätter gränser. Det som din sambos son saknar.

Det är jäkligt enkelt. Barns behov går före vuxnas. Kan ni inte samsas under ett tak (vilket jag förstår att du inte vill) så är det pappan och sonen som behöver få vara tillsammans. Inte du och din sambo.[/quote

Han kan och vill inte överge sin dotter

Barns behov går inte alltid före alla andra nej

Att bo särbo är inte att överge. Men visst, din sambo föredrar er gemensamma dotter framför sin problematiska son. Han verkar vara ett kap! Jag förstår varför du vill hålla fast vid honom.
  • Anonym (Perspektiv)
    Anonym (Läskig) skrev 2021-07-06 12:17:40 följande:

För det första

Bla bla bla?

De behöver arbeta på sin relation enskilt (ensamma utan oss)

Håller med fullständigt om detta!
Svar på tråden Barn som dödshotar