Inlägg från: Anonym (Läskig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Läskig)

Barn som dödshotar

Vid middagen så ?skojade? min bonusson och sa att ha skulle mörda oss och att han samlar på knivar och har en slaughter practice kniv som han beställt på wish och väntar på. Han är elva åt och vi har haft det ansträngt med honom.

Han mår inte bra och har eventuellt en diagnos.

Han bor hos mamman och hatar bonusfamiljen och har svårt för sin far då han känner sig övergiven.

Ringa soc och göra orosanmälan? Polisanmälan!?

Min 14 åriga dotter blev helt chockad (så även vi).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-07-11 20:36
    Har framkommit att han samlar på knivar som är sk träningsknivar som inte är lika farliga som knivar. De ser ut som butterfly knivar med slöare egg. Han har dem för att öva på olika manövrar och för att han har motorisk oro. Däremot så lät det på honom när han pratade vid middagen som att kniven han väntade på som kom från ebay var en riktig kniv.
    Socialtjänsten är informerade utan åtgärd.

• Svar på tråden Barn som dödshotar
  • Anonym (Läskig)
    Anonym (Jenny) skrev 2021-07-05 23:19:30 följande:

Men varför i hela världen låter ni honom samla på sådana knivar??? Hur kan han beställa på nätet om han bara är 11?

Dags att sätta gränser och söka hjälp!

Det är alltså mamman som låter honom samla på knivsr!

Det är hos mamman han bor och där finns inga regler.

Han går inte i skolan

Han vaknar när han vill

Han äter när han vill och vad han vill, kraftig fetma

Han spelar tv spel hela dagarna
  • Anonym (Läskig)
    Karlington skrev 2021-07-06 00:55:17 följande:

Låt honom inte samla på knivar.

Mamman och mormor låter honom göra detta! För att han har motorisk oro så han kan sitta och fidga med en butterfly eller liknande
  • Anonym (Läskig)

Mamman och mormor låter honom göra detta! För att han har motorisk oro så han kan sitta och fidga med en butterfly eller liknande
  • Anonym (Läskig)

• Anonym (Läskig)
    Tow2Mater skrev 2021-07-05 23:20:07 följande:

Ringa soc och göra orosanmälan ja, prata med sonen, prata med mamman. En 11-åring ska inte samla på knivar anser jag. Det är mycket fel här. Hur fungerar han i skolan? Finns det andra problem?

Han har inte gått i skolan på ett och ett halvt år.

Inget fungerar, det är katastrof.

Han bor hos sin mamma som har utmattningssyndrom och är helt slutkörd.

Och oss vill han inte bo hos och skyller allt på pappan för att han skilde sig från mamman för sex år sen. Hans anklagelser stämmer inte överhuvudtaget.
  • Anonym (Läskig)
    Anonym (styvförälder) skrev 2021-07-06 07:41:49 följande:

Men vad gör då pappan?

Hur kan pappan dvs din man/sambo låta det ske, han är ju lika mycket förälder som mamman och lika mycket ansvarig för sitt barn.

Om det är som du beskriver det hos mamman borde pappan reagerat för länge sen och agerat, varför låter han det fortsätta?

Hur kan han bara låtit det få fortgå?

Varför har inte sonen varit mer hos er om inte mamman tar hand om honom på ett bättre sätt?

Din man måste ju också ta sitt ansvar för barnet och inte låta det gå så här långt, det borde ha märks redan när han var yngre och nu har det hunnit gå långt.

Vad har pappan gjort för att förhindra detta?

Vad ska han göra?

Socialtjänsten är inkopplad och de säger att han ska ha tålamod och att barnet har rätt att bestämma vart barnet bor.

Tro mig, pappan har verkligen försökt på alla sätt.

Jag har kännt barnet sedan fyra år tillbaka och han har varit udda. Otrevlig och våldsam och fixerad vid våldsamma tv spel. Så ja det har märkts. Barnet vill bla inte bo hos oss för att pappa är sträng och vill att barnet ska gå i skolan och borsta tänderna.
  • Anonym (Läskig)
    Anonym (pppp) skrev 2021-07-06 07:44:47 följande:

Man kan inte beställa vapen när man är 11. Hur skulle han ha lyckats göra det utan att en förälder godkände köpet? Har mamman alltså gjort det?

Om mamman är sjukskriven och inte klarar av att stå emot så förklarar de förstås en del men det är ingen bra miljö för detta barn som verkar behöva all hjälp som finns. 

Du fattar väl att Soc är det enda rätta här, om ni inte redan har anmält. 

Barn som far illa måste ha hjälp! I detta fallet bör han inte bo hos sin mamma om hon inte kan förstå en så enkel sak som att en 11-åring inte ska ha vapen. 

Att han inte går i skolan bör ju skolan arbeta med. Hemmasittande är svårt och tar tid att komma tillrätta med men jag antar att det pågår något slags arbeta runt detta. Annars är givetvis även det en STOR orsak till att göra en orosanmälan till Soc. 

Ni måste ringa dit i dag och tala om detta med hotet han uttalat + bakgrunden. 

Det är mamma och mormor som hjälper honom med beställningar från ebay och wish.

Nä socialtjänsten har arbetat aktivt med att försöka se till att pojken kan vara hos oss även eftersom det är en miljö med regler och rutiner och för att ge mamman avlastning. Men det är ju nu omöjligt eftersom mina barn nu är livrädda.
  • Anonym (Läskig)
    Anonym (styvförälder) skrev 2021-07-06 07:57:11 följande:

Ja men ok  då förstår jag då är ju soc  redan inkopplade, jag förstod det som att inga åtgärder var insatta och tyckte att pappan borde ha kontaktat dom och tänkte att  skolan måste ja ha agerat när han inte är närvarande.

Ja men då tycker jag att ni ska kontakta dom och berätta vad sonen sagt angående knivarna och dödshoten.

Även om dom kanske inte var allvarligt menade nu kan det ju bli värre om ett par år och man vill ju inte ha en 16 åring som döds hotar.

Nä precis och då blir det ju en annan straffpåföljd dom kan bli oxå. Ärligt talat så känner jag mig rädd

Ja socialtjänsten är inkopplad och mamman har insats i form sv familjebehandlare. Åtgärdsprogram i skolan osv. Utredning i höst på gång
  • Anonym (Läskig)
    Mandel skrev 2021-07-06 08:01:21 följande:

Här är det solklart att anmäla till socialen anser jag. En mamma som anser att det är lämpligt att ett barn samlar knivar är inte lämplig som förälder. Punkt.

Det är ingen lämplig miljö för ett barn att växa upp i. Mamman klarar uppenbarligen inte av att hjälpa sitt barn så hon behöver hjälp och stöd i sin roll som mamma eller så får någon annan ta över den rollen.

Ja jag håller med. Hon har inte den orken att vara förälder på heltid. När nu pappa faller bort (efter hotet). Så blir det extra utsatt för pojken.

Jag kan inte ha honom i mitt hem tyvärr som det ser ut.

Han kan inte se att han gjort fel alls.dessutom vägrar han vara här. Han fick ett psykbryt efter att pappan konfronterade honom (lugnt och saklig konfrontation). Oförmåga att se sina egna fel.
Svar på tråden Barn som dödshotar