Inlägg från: Anonym (Svensk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svensk)

Är det här landet på väg mot sin undergång?

Jag tror att Sverige kommer att splittras. Inom 50 år kommer nån del att ha brutit sig loss. Skåne o Blekinge är först ut tror jag.

• Anonym (Svensk)

Tror att missnöjet med maktcentreringen till Stockholm, och den politiska maklösheten och en massa annat kommer att få missnöjet att eskalera med tiden.

• Anonym (Svensk)
    Anonym (Man) skrev 2021-07-18 10:25:05 följande:

Allt förändras - fram och tillbaka.. men någon undergång lär det inte bli. Dom enda som vill få oss att tro det är media som blir alltmer påträngande i vardagen. Men dom vill i slutändan bara sälja sina reportage och då måste dom vara dramatiska.

Andra gruppen som tror på landets undergång är de individer som på något sätt står utanför samhället. Ni har inte förstått att om man ser historiskt sett, så har vi aldrig haft det bättre.

Eh nja.. Ganska många människor kan faktiskt uppleva att vissa saker blivit sämre med tiden.

Bostadspriserna har skenat. Nästan all nybyggnation är skitful modernism.

Ungdomar på mitt jobb som är närmare 30 bor fortfarande hemma vissa av dom.

Skolan har havererat.

Medelklassen har blivit större sedan jag var barn och växte upp, och arbetarklassen har på det stora hela fått det betydligt bättre, men det känns ju som att de som fått det sämre i samhället har blivit fler och fått det betydligt sämre än för 40 år sedan när det i alla fall fanns jobb till vem som helst.

Det militära försvaret är underfinansierat och underdimensionerad.

Trösklarna in på arbetsmarknaden har höjts rejält. Att vara annorlunda har blivit allt svårare.

Den maffialiknande organiserade brottsligheten har bitit sig fast, den blir vi aldrig av med!

Här om dagen blev två stackars barn skjutna!!! Helt sinnessjukt..

Men ja visst allt det är är kanske nåt media har hittat på som egentligen inte existerar i verkligheten?
  • Anonym (Svensk)
    Anonym (konspirationsmannen) skrev 2021-07-18 16:02:43 följande:

Vi måste ut ur EU om vi ska överleva som nation & folk.

Fundera på varför Alterio Spinnellis namn står ovanför ingången till EU-parlamentet.

Eliten är riktigt sjuka individer, vanligt folk kan nog inte fatta hur rubbade dom är.

Allt sker inför öppen ridå dessutom.

Samma politiker kommer ju sitta i riksdagen ändå.
Svar på tråden Är det här landet på väg mot sin undergång?