Inlägg från: Anonym (Kvinna 52) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna 52)

Vill kvinnor 55+ ha kk?

Openmindedfast skrev 2024-10-19 18:01:52 följande:
    Absolut inte omöjligt ;) du har statistiken på din sida skulle jag säga. Däremot är min egen erfarenhet att både män och kvinnor lite kämpar därute och ömsom sorterar bort varandra eller missar varandra, alternativt kommer inte till skott.
    Hmmm vad menar du med statistiken? 
  • Anonym (Kvinna 52)
    Openmindedfast skrev 2024-10-19 18:15:27 följande:
    Det går ju fler män på antalet kvinnor tänker jag ;) Sen tänker jag att vi måste vara mer öppna för att träffa någon, våga lite mer och vara mer utåtriktade ;)
    Ja det har du rätt i. Jag är inte direkt tydlig med det utåt haha. 
  • Anonym (Kvinna 52)
    Anonym (Älskare, javisst) skrev 2024-10-19 19:18:50 följande:
    Vad???

Skulle det vara omöjligt för en kvinna 52 att finna en man som vill vara kk?
    Nej! Det är absolut inte min erfarenhet.
    Och flera kvinnor jag känner, faktiskt rätt många, kan vittna om att det inte alls är svårt, snarare tvärtom.

Det finns ju hundratals olika sätt att träffa män.
    Det borde vara tillräckligt för dig att bara vistas i sådana sammanhang där det finns många män, om du visar öppenhet och nyfikenhet för andra människor, så kommer du säkert att få både inviter och uppvaktning från minst en man.
    Det finns säkerligen något sätt som passar dig, och det finns säkerligen fler än en man som skulle passa för dig.

Om du verkligen vill ha en kk, intressera dig för ämnet om hur du ska gå tillväga, bli bättre på att söka och få kontakt, ta reda på var det är bäst för dig att söka, var öppen i sinnet. 

Stort lycka till!

Och komma gärna tillbaka och berätta, vad och hur du gör,
    och sedan hur det har gått.
    Tack för tips och pepp! Det kan inte är kört då. 
  • Anonym (Kvinna 52)

Får jag fråga er som har lyckats då hur ni gjorde? Själv vill jag inte använda appar. Hur gör man? Väldigt nyfiken på om detta är möjligt. Känns omöjligt haha. Jag är inte supersocial utan ganska introvert.Men jag vet också att män kan tycka det är befriande att man inte riktigt beter sig som andra kvinnor vad gäller det sociala. Tips mottages gärna. 

• Anonym (Kvinna 52)
    Openmindedfast skrev 2024-10-20 09:59:59 följande:
    Jag har träffat både kk, sambo och 2 fd älskarinnor via HP, Facebook samt i kollegie med lite distans. Sedan fört över dem till Messenger och KIK. Tips är att inte gå över ån efter vatten. Hur är det med mannen som leendes tipsar dig om extrapriset på gurkan i din lokala affär, eller den fd pojkvännen du hade fantastisk sex med men där ni inte matchade att bo ihop tex. Det gäller att vara påhittig. Social är bra men att hitta de lågt hängande frukterna. Ja det finns många tips att ge ;)
    Tack för bra infallsvinklar! 
  • Anonym (Kvinna 52)
    Openmindedfast skrev 2024-10-20 10:13:47 följande:
    Sen gäller det att vara bestämd som min sambo faktiskt var initialt, då vi var enbart kk. Lite lång historia att dra här med tänk på att det handlar om vad du vill ha, uppnå, uppleva och att det sedan gäller för omgivningen att matcha upp till det. Det kräver förstås att du är tydlig och rak (inte alltid lätt kanske) och själv sätter gränser för tex giftassugna män som försöker snärja in dig i någon form av nät ;)
    Jag är tydlig och rak med vad jag vill så jag tror inte det är problemet. Jag hade en som tyvärr blev kär i mig, en underbar man. Jag hade hemskt gärna fortsatt träffa honom men det funkade ju inte. 
  • Anonym (Kvinna 52)
    Openmindedfast skrev 2024-10-20 11:16:20 följande:
    Ja där har du det något traditionella problemet! Samtidigt är jag en man som gärna vill använda problem till min fördel. Känslor kan vara svåra att hantera och kräver ofta att man verkligen sorterar vad de egentligen består av, vad som är användbart i situationen och vad som behöver sållas bort eller hållas tillbaka. Framförallt kanske skapa nya mönster i sina känslor. Själv tillåter jag mig att bli kär i mina kk:s nästan till gränsen för riktigt djup kärlek. Jag tycker det bringar både energi och fokus till det fysiska, det väcker ett engagemang som jag fokuserar till kvinnans njutning. Jag respekterar satta gränser, en kk relation är vad det är, inga serenader under balkongen, tjatiga sms eller telefonsamtal, och framförallt inget knäböjande med långa kärleksförklaringar. Vet att vi män har svårt för detta, speciellt om sexet är riktigt härlig. vi vill ringa in, fånga in, ta under kontroll ofta samma fenomen som kväver kvinnor i vanliga relationer efter tid. Det begränsar det som annars kan sprudla fritt i varma sommarvindar. 
    Du verkar ju vara helt underbar. Jag gillar sättet du resonerar och uttrycker dig på. Lycklig den som får vara kk med dig
  • Anonym (Kvinna 52)
    Openmindedfast skrev 2024-10-20 12:44:43 följande:
    Fastnar också lite på denne underbare man som blev kär i dig. Nu har väl antagligen en tid passerat, går det att komma in i detta spår från en helt ny infallsvinkel och förändrat förhållningssätt? Som jag sa lågt hängande frukt och inte gå över ån efter vatten. Men vad vet jag ;) säkert en historia bakom detta för lång att avhandla här men du får gärna skicka ett DM om du vill utveckla.
    Åh ja det var han som drog sig bort från mig pga sina känslor. Det var flera år sedan men vi har fortfarande sporadisk kontakt som vänner. Vi vill varandra det bästa. Det finns en smärta i det också men vi kan inte släppa varandra. Men vi ska bara vara vänner. 
  • Anonym (Kvinna 52)
    Anonym (Älskare, javisst) skrev 2024-10-20 12:54:00 följande:
    Börja med att se till att du själv oftare befinner dig på sådana platser och i sådana sammanhang där det finns många män.
    Helst ensam utan sällskap av någon väninna och gärna i sådana sammanhang där det råder stort överskott av män.

Om man bara väljer att tillbringa sin tid på samma ställen och på samma sätt som tidigare, om man bara umgås med sina kvinnliga vänner, så är nog chansen ganska liten.
    Men om man som ensam kvinna umgås med många män så är chansen genast mycket större.

Någon på forumet har tidigare skrivit en tänkvärd sak, det var ungefär:
    "- Om manliga simmare är den typ av män du gillar och vill träffa,
    så bör du inte gå på tjejhockey".

Om du vill att män ska ta kontakt med dig så kan det vara klokare att besöka Julas eller Biltemas avdelning för laddbara verktygsmaskiner än att gå till Lindex damavdelning.
    På Lindex damavdelning vågar nog ingen man de dig något råd.
    Men om du kollar verktyg eller bildelar på Jula och ser förvirrad ut så finns det god chans att någon man tar kontakt och vill ge dig goda råd.

Börja tänk och uppträda lite mer på detta sätt. Inte exakt som i mina exempel men på de sätt som passar för dig.
    Du kommer snart att ha träffat och pratat med flera nya män och chansen är god att någon av dem skulle passa till det du önskar dig.
    Haha vilka roliga tips och bilder jag får i huvudet! Tack. Jag ska absolut fundera var det kan finnas roliga män samlade. Bra tips! Ensam är jag mest hela tiden så jag har ingen grupp med väninnor i släp vilket ju passar bra om jag ska försöka mig på detta. 
  • Anonym (Kvinna 52)
    Openmindedfast skrev 2024-10-20 15:28:46 följande:
    Där skulle jag tänka i en helt annan riktning. Dels för att man kan faktiskt ha flera kk och den här smärtan, att inte kunna släppa varandra helt. Den skulle jag ha arbetat med och framförallt efter att jag fått kontakt med en annan bra man.
    Med uttrycker arbetat med menar du att komma över att det gör ont eller? Att komma över det jobbiga och kunna ses som vänner? Eller vad menar du med annan riktning?
  • Anonym (Kvinna 52)
    Anonym ((Samma sits)) skrev 2024-10-20 14:05:36 följande:
    Bra fråga jag kikar in och ser om det kommer några bra svar =)

Förstår jag det rätt att du letar en kk?
    Ja alltså det skulle vara trevligt tycker jag. 
  • Anonym (Kvinna 52)
    Openmindedfast skrev 2024-10-20 17:04:35 följande:
    Jag hade använt er historia, smärtan hade jag vänt till vår fördel. Det var ju mannen som valde att avsluta pga känslor han inte kunde hantera. Jag hade definitivt tagit ett omtag på er kk relation efter att jag träffat en ny kk. På så vis kunna komma in i en ny vinkel i er tidigare relation och då eventuellt få mannen att tänka annorlunda kring dig och de känslor som plötsligt kom över honom. Men? bara en tanke från min sida ;) En möjlighet att utveckla detta till en helt ny nivå ;)
    Intressant tanke som jag absolut inte hade tänkt själv! Spännande. Tack för alla kloka inspel Idag. 
  • Anonym (Kvinna 52)
    Anonym ((Samma sits)) skrev 2024-10-20 18:01:15 följande:
    Hur skulle du ställa dig till att träffa en upptagen man som lever i ett ofrivilligt sexlöst förhållande?
    Jag vet faktiskt inte. 
  • Anonym (Kvinna 52)
    Anonym (Hitta) skrev 2024-10-25 15:35:45 följande:
    Hur gick ditt letande, nyfiken :)
    Har inte gjort något och inget har hänt 😁 
  • Anonym (Kvinna 52)

Förutom att jag skrivit  till den man som drog sig bort för flera år sedan och jag känner att jag gjort bort mig totalt. Annars har inget hänt. 

• Anonym (Kvinna 52)
    Anonym (Hitta) skrev 2024-10-26 08:26:38 följande:
    Äsch vadå gjort bort sig? Du lever väl bara en gång ta vara på dina bästa år! 52 årig kvinna du har omöjligt svårt att få någon på dina villkor(givet större stad där det inte förekommer "alla känner alla" syndromet) efter ha läst dina och andras svar här har du ju mer än e man som verkar intresserad av att utforska mer om dig och det du söker! Du kanske ska öka åldersspannet lite både uppåt och neråt för att kunna ha mer att utforska? Jag kan säga av erfarenhet(som man 34) har dom bästa "kk'n" jag haft varit yngre än mig själv. Bästa som i vad som funkat för mig tidsmässigt, utveckla kk relationen till vad jag föredrar sexuellt. Har även haft äldre kvinnor både förhållande och kk. Det har funkat bra det med men där har den sexuella biten i form av vad jag gillar hos en kvinna inte klaffat lika bra i form av att dom har varit mer "nej du är mitt kk" summa summarum utöka dina egna preferenser är mitt tips. 
    Är det något speciellt du vill ha av en man t.e.x hår på bröstet, flint, tatueringar vad som helst egentligen utforska dig själv och dina preferenser för att sedan eventuellt kunna möta män som har dom utseende dragen samt personligheter du föredrar. Va tydlig och rak! :) 
    Tack för pepp och inspel. Jag har genom svaren här och funderingar runt det insett att det bara är en person som jag är attraherad av. Jag kan tänka en sak -att jag är öppen - men känner något annat. Så jag ska nog släppa tanken på en kk.
Svar på tråden Vill kvinnor 55+ ha kk?