Inlägg från: Anonym (56) |Visa alla inlägg
  • Anonym (56)

Vill kvinnor 55+ ha kk?

Anonym (särbo) skrev 2021-06-30 14:12:02 följande:

har inte riktigt åldern inne för din fråga men mitt svar är nej tack, inte kk.
    Skulle jag bli singel under överskådlig framtid skulle jag kanske inte välja att bo ihop med någon igen. beroende på alla omständigheter.

Har en kompis som träffat en ny karl och det är seriöst men båda har kvar sina egna boenden och liv. De träffas när de vill vara tillsammans och förgylla tillvaron som hon beskriver det. Helger, överraskningskvällar mitt i veckan, semestrar och konserter etc. men man sköter sin egen smutstvätt, städning och hushåll.

så skulle jag kunna tänka mig att ha det men det är då ett exklusivt och seriöst förhållande. när man blir äldre och närmar sig pension kanske det känns rätt att flytta ihop.

Jo, men så känner jag också. I den här åldern är det inte längre aktuellt med familjebildning, och därför behöver man inte gifta sig (om man inte gör det av religiös eller moralisk övertygelse förstås), röra ihop sina ekonomier (med tanke på barnens framtida arv t.ex.), eller ens bo ihop mera. Jag vill ha min egen tid och mitt eget liv också, det är viktigt. Men skulle en viss jämnårig man som jag känner vilja ha ett särboförhållande, med mys, sova över hos varandra ibland, restaurangmiddagar, teater och opera, gemensamma semesterresor (men inte varje resa) o.s.v. - skulle jag inte tacka nej! Drömmer

Den mannen jag tänker på, har även en åttaårig dotter samt en 16-årig tidigare styvson som han fortfarande känner ansvar för, och jag skulle absolut inte i min ålder orka med det på halvtid, eller ens regelbundet varannan helg. 

KK har jag aldrig haft, inte i någon ålder, och kommer aldrig att vilja ha. Jag säger inte att det är fel för andra, men för mig skulle det kännas för cyniskt.
  • Anonym (56)
    Miss Sunny skrev 2021-07-14 20:33:21 följande:

Madonna är 55, och pojkvänen 22
    Tina Turner är 75, pojkvänen  40
    Mariah Carey 44 och maken 32.

Jo, men där handlar det ju om rika äldre kvinnor som köper kärlek av unga män, på samma sätt som rika äldre män i alla tider gjort med unga kvinnor. D.v.s. det är något annat än vad trådstarten handlar om. 
Svar på tråden Vill kvinnor 55+ ha kk?