• Karlington

Är jag gay? (kär i lesbiska)

Anonym (gay?) skrev 2021-06-29 19:33:26 följande:

Jag undrar om jag kanske är lite gay? Först blev jag förtjust i en kollega, sedan en barndomsvän. Bägge dessa är lesbiska. De är enda gångerna jag vart riktigt kär. Har träffat och varit med andra kvinnor, har även ett barn med en men aldrig varit kär i någon av dem. Bara i lesbiska. Har aldrig haft en dragning till män, men väldigt stark till de lesbiska kvinnorna jag varit kär i.

Är cis-man och 31. Är jag gay? Bi?

Gay betyder homosexuell. Med tanke på att du enbart tänder på kvinnor är du heterosexuell. Du är alltså inte gay.

Sexualiteten på kvinnorna du tänder på avgör inte din egen sexualitet. :)
  • Karlington
    Anonym (gay?) skrev 2021-06-29 19:40:18 följande:
    Ok jag är kabske inte gay. Men varför blir jag då så starkt förälskad i någon som är gay? Har ju dessutom hänt 2ggr. Aldrig vart kär i någon annan. Tänd på, attraherad av, tyckt om ja självklart, med andra kvinnor, men aldrig kär.
    Nej, du är definitivt heterosexuell. Varför du tänder på lesbiska kan nog ingen här svara på. :)
  • Karlington
    Anonym (gay?) skrev 2021-06-29 19:56:55 följande:
    Tänder gör jag på många kvinnor, där är läggningen de har inte något som avgör. Men bara vart kär 2ggr och då i lesbiska. Heterosexuell men homoromantisk? Inte homo som i man+man utan kär i någon som är homo. Är man homo är man ju gay?
    Nej, hetero hela vägen. Homoromantisk är någon som får känslor för samma kön. Du får känslor för kvinnor.

Jag vet inte om det finns någon särskild term för människor som bara blivit kära i homosexuella av motsatta könet. Men med tanke på att det bara är två stycken så är det ju inte ens någon stark trend. :)
  • Karlington
    Anonym (gay?) skrev 2021-06-29 20:14:49 följande:
    Ok. Så jag är inte homoromantisk?
    Nej. Du är ingenting homo* överhuvudtaget.
Svar på tråden Är jag gay? (kär i lesbiska)