Anonym (M) skrev 2021-07-01 08:51:51 följande:
Nej jag förstår att du inte förstår det.
Förklaringen ger du själv - du jobbar på soc.
Skilj på sak och person, jag har inte hoppat på DIG, jag ifrågasätter det du SKRIVER. Till och med du förstår att du inte ÄR din text. Så sluta fåna dig om påhopp för det ä'r helt enkelt inte med sanningen förenligt.
Du beskriver hur soc arbetar och det är just det som är problematiken - ni arbetar rättsosäkert eftersom soc inte utgår från de demokratiska principerna. Du säger att TS ska bevisa sin oskuld. Tvärt emot hela samhället. Ett sådant förfarande ska självklart anmälas direkt till förvaltningsrätten. För det sätt du beskriver strider mot grundlagen samt de sociallagar som finns. Demokrati gäller även på soc serru. Ta med dig den tanken till jobbet.
Att du jobbar på soc förstod jag tidigt eftersom dina inlägg är totalt tondöva. Istället för att läsa och bemöta det jjag skriver upprepar du ditt inlägg igen och igen. Det är ju så soc jobbar - de lyssnar inte på sina klienter eller bemöter det de säger. De kräver att klienterna ska bevisa det som inte går att bevisa (här ska TS bevisa att du inte är en alkoholist).
Det förfarandet strider som sagt mot grundlagen och sådant SKA omedelbart anmälas till förvaltningsrätten.
Du har redan listat ut att jag inte jobbar på soc. Jag jobbar med dem som råkat ut för soc. Det är förfärande hur utbredd den här vanan är som du visar i dina inlägg, att vägra lyssna på sina klienter, att arbeta rättsosäkert och rättsvidrigt. Och ställer inte klienterna upp på alla absurda krav från soc så ställer de till med ett helvete. Det är oftast där jag kommer in. Jag överklagar alltid och får i princip alltid rätt och soc får skarp kritik.
Så mitt tips till dig i all välmening är att du istället för att besvara mitt inlägg läser igenom hela tråden och specifikt våran dialog. Sen reflekterar du över det jag skriver och hur du svarar. Du bör kunna dra både slutsatser och få en del insikter av detta.
Lycka till.
Vet du vad jag jobbar inte på soc och har aldrig jobbat på soc.
Jag har däremot jobbat både på skola och förskola och med barn på särskola så jag vet precis hur soc jobbar genom mitt eget jobb.
Du drar väldigt konstiga slutsatser och och ger folk åsikter dom inte har.
Du drar upp soc som om det vore en domstol.
Anmälan om barn som far illa är ju bara en liten del av soc jobb.
Vet du hur många av dom barnen jag har jobbat med som har särskilda behov som inte fått den hjälp dom behöver?
Där har föräldrar tom bett om att någon ska anmäla till soc och då har dom äntligen fått hjälp med avlastning genom stödfamilj och barn har fått kommit till resursklass.
Så nej jag har inte bara dåliga erfarenheter av soc utan dom har också hjälpt många familjer med barn med särskilda behov.
Ja det finns fall som gått helt snett och du kanske jobbar med dom men jag har genom mitt jobb helt andra erfarenheter men självklart vet jag ju också om fall som där familjer kommit i kläm.
Men jag förstår faktiskt inte varför du hoppade på mig när jag enbart sa att ts att hon kunde svara att det var smaksättning i flaska vid en fråga ifrån soc,
Du pratar om bevis och att ts inte behöver bevisa något, nej men hon kommer att får frågor vid samtalet och då är det ju bara att hon säger som det är, varför reagerar du så starkt på det?
Tycker du inte att hon ska svara på frågorna?
Soc kommer ju troligtvis att omedelbart avsluta samtalet när dom får reda på det.
Det är inte lika med att hon behöver bevisa sin oskuld utan hon säger bara som det är. Jag säger inte någonstans att hon ska bevisa att hon inte är alkoholist
utan bara säga att grannen misstagit sig.
Att jag skrev har du läst mina tidigare inlägg var ju för att du skrev att det är tillåtet att dricka alkohol till mig men det var ju precis det jag skrivit i tidigare inlägg och det verkade inte som du sett, varför ville du annars påpeka för mig det jag redan skrivit?
Som sagt soc är ingen domstol där det handlar om demokrati, den som anmäler kan vara anonym och behöver enbart utrycka oro, anmälaren behöver inte bevisa något , det är upp till soc hur dom vill gå vidare. Anmälaren får sen ingen mer information om vad som hände i ärendet det gäller både privatpersoner och t ex skola om det inte berör t ex skolan på något sätt, om man t ex ska ordna med resurs, byte av klass osv.
Du skriver att det inte är min text, jo jag skriver helt efter mina erfarenheter och min kunskap om hur soc arbetar genom mitt jobb.
Så vi har helt olika erfarenheter av soc men jag ser också den hjälp soc kan ge medans du tydligen bara ser dom dåliga delarna.
Men utgå inte ifrån att du vet allt om folk.
jag diskuterar gärna med folk på sakligt.
Jag har läst allt och tycker du är att du är ganska så aggressiv i vad du skriver.
Men vi tolkar allt olika och vi kommer ju inte komma någonstans i detta och det är ingen idé att fortsätta, jag gillar att diskutera men inte hålla på fram och tillbaka med hårda ord och det gör nog inte du heller.
Jag vill heller inte kapa någons tråd med något som inte leder någonstans.
Men vi kan vara överens om att vi bägge hoppas att allt går bra för ts vilket det borde om det inte gäller något annat än att grannen misstaget sig för vad hon sett.
Du gör säkert ett bra jobb med dom fall du jobbar med som farit illa i sin kontakt med soc, men jag genom mitt jobb speciellt när det gäller barn med särskilda behov sett hur mycket dom kan hjälpa till med och att orosanmälningar bara är en bråkdel av det dom jobbar med.