Anonym (förälder) skrev 2021-06-30 22:50:38 följande:
Jag vet faktiskt inte vad du vill att jag ska bemöta dig med.
Jag måste faktiskt säga att jag är förvånad över att du började hoppa på mig och mästra det jag skrivit trots att det enda jag har skrivit i mina inlägg är att svara ts på ett vänligt sätt om att hon inte behöver vara orolig.
Jag skrev att eftersom hon är kallad till ett möte på soc kommer dom ju fråga om flaskorna, vad menar du att hon ska göra? inte svara på frågorna?
ställer dom en en fråga säger hon bara att det inte är alkohol utan smaksättare och grannen missuppfattat allt.
Vad menar du att hon ska säga om inte det?
Sen har jag beskrivit hur soc arbetar då jag är insatt i det efter att ha jobbat med barn.
Du hoppar då på mig och börjar prata om att demokrati ska gälla, hur det kommer in i sammanhanget vet jag inte. Soc bestämmer om dom vill gå vidare med en utredning, det har inget med demokrati att göra och vet inte vad du vill att jag ska bemöta.
Antingen är det något du missförstår av mina svar, jag har bara svarat trevligt till ts innan du kommer och säger att jag ska bemöta dina frågor om demokrati.
Du får ursäkta men jag upplever faktiskt att det är du som är otrevlig mot mig och hoppar på mig precis som om jag har konstiga åsikter om demokrati.
Exakt vad är det för frågor du vill att jag ska besvara?
Det är ju inte jag som bestämmer hur soc arbetar.
Nej jag förstår att du inte förstår det.
Förklaringen ger du själv - du jobbar på soc.
Skilj på sak och person, jag har inte hoppat på DIG, jag ifrågasätter det du SKRIVER. Till och med du förstår att du inte ÄR din text. Så sluta fåna dig om påhopp för det ä'r helt enkelt inte med sanningen förenligt.
Du beskriver hur soc arbetar och det är just det som är problematiken - ni arbetar rättsosäkert eftersom soc inte utgår från de demokratiska principerna. Du säger att TS ska bevisa sin oskuld. Tvärt emot hela samhället. Ett sådant förfarande ska självklart anmälas direkt till förvaltningsrätten. För det sätt du beskriver strider mot grundlagen samt de sociallagar som finns. Demokrati gäller även på soc serru. Ta med dig den tanken till jobbet.
Att du jobbar på soc förstod jag tidigt eftersom dina inlägg är totalt tondöva. Istället för att läsa och bemöta det jjag skriver upprepar du ditt inlägg igen och igen. Det är ju så soc jobbar - de lyssnar inte på sina klienter eller bemöter det de säger. De kräver att klienterna ska bevisa det som inte går att bevisa (här ska TS bevisa att du inte är en alkoholist).
Det förfarandet strider som sagt mot grundlagen och sådant SKA omedelbart anmälas till förvaltningsrätten.
Du har redan listat ut att jag inte jobbar på soc. Jag jobbar med dem som råkat ut för soc. Det är förfärande hur utbredd den här vanan är som du visar i dina inlägg, att vägra lyssna på sina klienter, att arbeta rättsosäkert och rättsvidrigt. Och ställer inte klienterna upp på alla absurda krav från soc så ställer de till med ett helvete. Det är oftast där jag kommer in. Jag överklagar alltid och får i princip alltid rätt och soc får skarp kritik.
Så mitt tips till dig i all välmening är att du istället för att besvara mitt inlägg läser igenom hela tråden och specifikt våran dialog. Sen reflekterar du över det jag skriver och hur du svarar. Du bör kunna dra både slutsatser och få en del insikter av detta.
Lycka till.