Inlägg från: Snödroppen86 |Visa alla inlägg
  • Snödroppen86

Planerar barn via IVF

Hej. Jag är en singeltjej på 35år som har planer på att starta en graviditet via IVF till hösten 2022 (första barnet), skulle därför vara trevligt att veta om det finns andra som tänker göra liknande som man bolla idéer och tankar med.

• Svar på tråden Planerar barn via IVF
  • Snödroppen86

Tack, det ska jag göra. Vad roligt att det gick vägen med insemination och du slapp Ivf, vart gjorde du det någon stans om det är ok att jag frågar? ????

• Snödroppen86

Jag funderar fortfarande, men om jag förstår det rätt så är det billigare med landstingsfinansierad än privat så lutar väll mot det. Hoppas kunna hitta en bra klinik utan för långa väntetider.

• Snödroppen86

Utredningen är redan påbörjad men som du säger brukar det ju ta ganska lång kö om man går via landstinget. Vet dock inte om man behöver en godkänd remiss för att ens få söka till de sjukhus som har landstingsfinansierad ivf. Har tidigare tänkt Danmark just för att slippa den långa kötiden men är inte säker längre.

• Snödroppen86

Hej. Vart ett tag sen jag skrev nu men här kommer en liten uppdatering om hur läget ligger till Skrattande 
    Ivf utredningen är färdig och remissen är skickad till Livio Falun som blev kliniken som behandlingen görs på. Har tid att påbörja nu till hösten så hoppas det går vägen nu. 

Svar på tråden Planerar barn via IVF