Inlägg från: Karlington |Visa alla inlägg
  • Karlington

Verkar inte komma över mitt ex.

Elinstallationer skrev 2021-06-26 21:24:45 följande:

Hej!

Jag är idag i en fast relation, har barn och har ?allt man ska ha?. Inkl kärlek och gemenskap från den jag är sambo med.

Men, jag kommer inte över mitt ex. Det är 4 år sen vi gick skilda vägar. Vi var ihop i 2 år. Min sambo är medveten om detta och bryr sig inte så mycket egentligen då mitt ex inte ens är bosatt i Sverige.

När jag var med mitt ex så var han som en drog. En bra drog. Fick mig att känna mig bäst i världen. Gjorde allt för mig. Jag kände mig som en kvinna. Visst vi hade våra duster pga kulturella skillnader men vi fick det att fungera, trots 4 timmars flyg mellan oss så träffades vi en gång i månaden minst en helg, i 2 år. Vi var på semester ihop och hade det bra. Vi träffades när jag var på semester. En så kallad semesterflört som varade i två år. Jag blev alltså förälskad så fort jag mötte hans blick och han lika så.

Dock var det saker som gjorde att det inte fungerade. Mest för att jag inte var redo att lämna Sverige och jag var inte redo för att låta honom lämna sitt land. Rädsla helt enkelt.

Men, alltså jag kommer inte över honom. Han är i mina tankar till och från. Jag pratar ibland med honom för att stilla mina tankar och släppa det. Det funkar ett tag.

Nu, ska han gifta sig. Jag känner att det är så fel. Varför ska någon gifta sig med min **** ? Han är min. Jag vill liksom krascha det.

Jag älskar min sambo över allt men alltså, jag kan inte låta bli att undra om jag gjort ett misstag. Det är ändå så många år sen. Varför kommer jag inte över honom ?

Han är fortfarande i ditt huvud och hjärta för att du fortsätter prata med honom och hålla dig uppdaterad om hans liv. Klipp kontakten helt om du vill komma över honom.
  • Karlington
    Elinstallationer skrev 2021-06-27 08:46:42 följande:
    Tack för ditt svar.

Jag har kapat kontakten några gånger faktiskt men det är småsaker som dyker upp och jag får honom in i mitt huvud. Kapade kontakten i ca 1 1/2 års tid.
    Du måste göra det permanent, med insikten att du aldrig får ändra dig.
Svar på tråden Verkar inte komma över mitt ex.