• NatMar005

HJÄLP har blivit någon helt annan borderline

Detta är inte vad du vill höra och jag förstår det, men ta det ifrån någon som själv har borderline (men inte beter sig som din flickvän längre); du måste tänka bort hennes diagnos. Detär inte den som är central här utan hennes beteende.

Hennes beteende är oacceptabelt. Det här är inte kärlek, det här är inte respekt. Detta alldeles oavsett diagnosen vara eller icke-vara.

Du kan och bör inte leva såhär. Det kommer inte att bli bättre, det kommer inte att ändras. Hon respekterar inte dig och du kan inte lita på henne. Även personer med borderline är fullt kapabla till att visa respekt och att älska. Vår problematik kan yttra sig på andra sätt som inte är lika problematiskt som det här.

Hon. Respekterar. Inte. Dig. Hon. Älskar. Inte. Dig.

Och det är därför du ska lämna den här relationen.

• NatMar005
    what2do skrev 2021-06-26 16:50:10 följande:

Vad händer om jag sätter ner foten och ställer ultimatum?

Det är det som är så konstigt om hon inte älskar mig varför vill hon då inte jag ska lämna eller varför lämnar hon inte själv? Det är bara jag som står ivägen för att hon ska kunna leva sitt liv hon vill leva fullt ut.

Du har redan gjort det, det funkade inte. Hon bryr sig inte. Men gör du allvar av det och lämnar kan du förbereda dig på en rejäl shitstorm. Hon kommer använda hela registret för att du ska komma tillbaka. Eller så kommer hon vända och bli rejält elak. Försöka såra dig på alla tänkbara vis. Alldeles oavsett så är det inte ditt bekymmer, hennes reaktion är inte ditt ansvar.

Hon är rädd för att bli övergiven men framför allt så lämnar Hon inte avbsig själv pga allt hon får ut av att vara med dig; pengar och skjuts. Hon tjänar på dig. Du tjänar ingenting.

Lämna, TS. Lämna och se inte tillbaka.
Svar på tråden HJÄLP har blivit någon helt annan borderline