• Sussna85

Gravid I första trimestern och hematom

Det är så jobbigt med dessa hematomHjärta

Började störtblöda i vecka 6 med smärta. Trodde såklart att det var kört. Fick komma in på ultraljud och fick då till min förvåning se ett tickande hjärta!
    Där och då kunde inte läkaren se var blödningen kom ifrån.
    Var in och ut på olika vul i omgångar under veckorna som gick, sedan,tillslut hittades ett hematom under fostret vid livmodermynningen. Jag blödde sedan färskt blod i omgångar ända till vecka 13. Sen som över en natt slutade det.
    Men hematomet syns ännu tydligen,läkaren såg det vid RUL ännu, men antagligen kommer kroppen ta hand om det med tiden.

• Sussna85
    Luza skrev 2021-06-29 14:49:52 följande:

Ja, det är riktigt jobbigt med det..Vad skönt att höra att du slutat blöda men ändå jobbigt att du har hematomet kvar. Har du ännu missfallsrisk. Det är verkligen psykiskt påfrestande. Jag förstår bara inte hur det här kan hända och att läkarna inte har nå svar på det. Jag har nu efter 8 dagar valt att pausa med cyklokapron då jag upplever att det inte gett effekt efter som att jag fortfarande blöder. Är i vecka 12 och hoppas att jag också slutar blöda i vecka 13..

Jo det är sjukt påfrestande mentalt att ha dessa blödningar,men nu är jag i vecka 27 och risken att hematomet ska ställa till nått mera är obefintlig,det finns bara där tydligen med lite gammalt blod kvar i sig.

Jag håller tummarna att du slutar att blöda snart och att allt är bra med bäbis{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Gravid I första trimestern och hematom