• Anonym (Lins)

Män som köper sexdockor

Vad tycker du om det?

• Svar på tråden Män som köper sexdockor
  • Shameless
    Anonym (Lins) skrev 2021-06-25 10:54:23 följande:

Vad tycker du om det?

Är totalt ointresserant för min del, jag föredrar äkta vara. Men är säkert ett bra alternativ för de stackars satar som aldrig får ligga.
  • Anonym (Alice)

Det är på ett sätt knasigt, men på ett annat sätt kan jag förstå det LITE. För jag (kvinna) har inte heller haft det så lätt med mänskliga relationer. Jag var mycket ensam som barn och ung, men lyckades sedan i alla fall skaffa mig familj så det ä inget stort problem längre. Men som sagt: många långa år av ensamhet, och mycket problem av typen att jag inte visste hur jag skulle göra för att få vänner. Det händer fortfarande att folk blir arga eller anti mot mig utan att jag vet varför - fast jag inte medvetet gjort något för att förarga dem. 

Människor är oberäkneliga, och det är ganska läskigt. Jag har faktiskt ibland tänkt att det skulle vara lättare att ha androidvänner. Men inte en död docka som bara ligger där, utan de måste se ut, röra sig och prata som riktiga människor. Då skulle man själv kunna programmera in de beteenden man vill se hos den, och slippa ilska, skrik, bråk, surande o.s.v..

Så jag kan TILL VISS DEL förstå vad det är som gör, att vissa män väljer en docka... men visst är det sorgligt, samtidigt. Jag tror att vi alla människor måste försöka akta oss för att såra andra människor. Man kan t.ex. säga nej på ett trevligt sätt, om någon stöter på en och man inte är intresserad. 

• New  Dawn
    StudierKemi skrev 2021-06-25 11:25:35 följande:

Kvinnor som köper sexdockor då? Jag är hetero, känslig kvinna, som ville prova på massa nytt inom sex, och därför har jag något som kan liknas vid en sex-docka. Denna är egentligen bara en stor vagina&anus, men jag älskar ändå (jag skulle ha köpt en verklighetstrogen docka för 10 000 kr istället om jag hade råd! Men jag har ännu inte så mycket pengar för jag studerar).

Att experimentera sexuellt med nya människor var uteslutet, då jag fäster mig mycket när jag haft sex med någon. Docka var den absolut bästa lösningen då det är skitsvårt att hitta "den rätta" i yngre ålder, eller så hittar man denne aldrig. En sådan god lösning med docka ska vara till för alla. Jag njuter och älskar livet mer nu, och jag önskar att singelmännen får känna samma, of course. Att bestrida singel-männens lustar är hemskt. Låt dem få skaffa detta utan att döma! :)

På vilket sätt kan du prova på massa nytt inom sex med din sexleksak, som är en vagina och anus?, som du kallar docka?

Vad ger det dig att göra med den?
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • New  Dawn
    StudierKemi skrev 2021-06-25 16:34:02 följande:

Dockor kan inte ersätta en person, men de gör den väldigt långa väntan (eviga väntan?) på någon - intressant och bra - uthärdlig. Annars vore det svårt att stå ut!! Jag skulle blivit tokig utan min collection med 3 olika onani-redskap. Därför förstår jag vad super-viktigt det är att folk får införskaffa allt sådant och samtidigt aldrig någonsin bli dömda av andra. Finns dockorna där ute att köpa så ska man ta för sig, de blir tillverkade av en anledning!

För mig har det gått så pass långt vid det här laget att jag föredrar sexleksaker framför att ha sex med en man, alla gånger. Jag minns min förr förra kille som ville ha sex 2 timmar i sträck jämt, vilket stressade mig jättemycket för jag kände att jag inte hade tid för sånt. Dessutom var inte min njutning lika mycket i fokus som hans. Det där var faktiskt tråkigt sex.

Med sexdocka däremot har jag sex på mina villkor i så många minuter JAG VILL, allt mellan 15-45 minuter, och allt går ut på att tillfredsställa bara mig. Folk kan tycka vad de vill, men vissa föredrar dock-sexet på riktigt. (I förhållanden känner sig kvinnor även åsidosatta när männen många gånger vill kolla på porr eller runka med gummi-vagina, istället för att ha sex med sin partner). Det kan verkligen ifrågasättas om det är bättre att ha en partner eller inte? Det bör inte underskattas vad det gör med en när man istället är fri & kör solo.

Nu har du en del fördommar om män här. Jag tror de flesta män i relationer hellre vill ha sex med sin partner än att runka med gummivagina och se på porr. Många män tycker om att se sin kvinna njuta och många män uppskattar närhet mycket mer än vad du beskriver.
  • New  Dawn
    StudierKemi skrev 2021-06-26 16:53:04 följande:

Om Du vidareförmedlar det negativa som någon annan sagt, så är det som om Du själv varit negativ. Om Du istället väljer att bestyrka det goda i vårat samhälle (det går alltid att manipulera fakta så det blir till godo för andra), då får Du aldrig påhopp eller förolämpningar från vettiga personer.

Säg därför inte att vissa negativa tycker att man är en loser om man har en sexdocka. Dessutom skjuter Du dig själv i foten. Vill Du att lömska, utnyttjande kvinnor ska ha övertaget över Dig? Du ska stödja att folk har sexdockor tycker jag, och skaffa gärna en själv också. Annars gör borderline kvinnor vad dem vill med Dig, skriker på Dig, slår Dig, skadar din självkänsla och Du kommer gå tillbaka till henne ändå och sänka Dig själv helt och hållet, om Du är hypersexuell och måste ha en partner! (Men jag känner inte Dig, Du kanske inte har såna problem, men många män har det just så bör Du veta!) Jag ville frigöra mannen mera med denna debatt. Man ska inte bara tänka på sig själv.

Många män börjar även dras till kriminalitet istället om de inte hittar en partner. Hemskheter händer då som jag inte ens kan prata om (men detta hade redan nämnts tidigare i diskussionen härinne). Det är på den här punkten som jag vart orolig att Du fortfarande var begränsad, även om detta kan åtgärdas :) Att man då tex. bara tittar på sin närmsta vänkrets och drar för snabba slutsatser om saker och ting... Inget bra. Vad spelar det för roll dessutom hur samhället ser ut NU? Vi borde stödja den bilden av hur samhället BÖR se ut istället, och sex-dockor är ett måste att acceptera. De är framtiden bara pga att de gör sån enorm nytta.

Förresten, vem ogillar mina inlägg? En och samma person, självklart en kvinna, trycker "ogilla" efter "ogilla", så fort jag säger något. Vill Du visa Dig eller vågar Du inte? Du måste säkert vara en bimbo som känner sig allvarligt hotad av dessa oerhört sexiga sex-dockor, som föralltid ser ut som många 16-åriga flickor gör. Här kommer en bild speciellt till Dig din 35+ fegis:

Du har mycket fördomar mot kvinnor. Du skriver om att kvinnor kommer att utnyttja, slå, skada och sänka en man, så det är bättre med en sexdocka. Din syn på människor är väldigt aggressiv, föraktfullt, fördömande, och negativ

Du är också väldigt nedlåtande mot män då, du tror att män blir kriminella om de inte har sex, och att en sexdocka skulle hindra detta. Du har väldigt låga tankar om män.
  • New  Dawn

Jag tycker att sexdockor är sorgliga.

Jag tror att sex handlar så mycket mer om möten mellan människor, närhet, bekräftelse.

Det viktiga med sex går inte att få med ett dött ting, så jag tror inte att en sexdocka kommer att göra någon lycklig. Möjligen tillfälligt, men verkligheten och känslorna kommer ikapp med tiden.

Det speciella med en docka är att det är en avbild av en människa och en människa är så mycket mer. Andra sexleksaker är till för att stimulera och komplettera sex(dildos, lösvaginor, vibratorer, analleksaker). Det är något annat, tycker jag.

(personligen föredrar jag fingrar, tunga, läppar och kuk, och framförallt en riktig människa med känslor)

Jag tror inte heller att sexdockor kommer att hindra våldtäkter. De människor som verkligen våldtar, eller tafsar kommer inte nöja sig med sin docka.

• New  Dawn
    Tecum skrev 2021-06-26 18:23:16 följande:

Jag tror du har en poäng där, den orimligt negativa attityden till en plastgrej, en docka, hos vissa kvinnor måste bero på att de känner sig hotade, även om de aldrig kan erkänna det ens för sig själva. Svårt annars att förklara varför de är så negativa till ett onaniredskap.

Suck.... Så det kan alltså inte vara så att man är emot dockor därför att man tycker det är motbjudande att ha sex med en människoavbild, ett dött ting, utan känslor.

Nej självklart kan det ju inte bero på att kvinnorna är emot dockorna pga att det är ytligt och helt utan känslor och liv. Det måste ju bero på kvinnors egna kroppar.... Vad annars?!?!

Det går (enligt dig) inte att föklara på annat sätt än att vi är hotade.

Allvarligt. Så du tror alltså att män föredrar en konstgjord kropp? Jag har enormt mycket högre tankar om män.

Det finns kanske män som hellre har sex med en dött ting än med mig, men det spelar inte mig någon roll. Varför skulle jag bry mig om det?
  • Anonym (Snällochsöt)
    StudierKemi skrev 2021-06-26 15:29:59 följande:
    Tack, snälla! :) Jag har ingen sexdocka just nu, utan bara "halv-docka" som var billigt att köpa, där bara det viktigaste finns med ;) Båda könen leker jag med, man som kvinna, på en docka! Men helst man och jag är därför hetero. Men jag vill garanterat ha en hel manlig docka senare! Det här är en riktig snygging nedan som aldrig kommer krossa mitt hjärta! :)
    Du skriver helst man och att du är hetero. Samtidigt så skriver du i tidigare inlägg att du köpt "en stor vagina och anus". Vilket är det egentligen?

Sen vad tråkigt att läsa dina sista inlägg där du klankar ner på både(riktiga;)) kvinnor och män. Tycker du hade bra poänger i början att sexlivet man har med sig själv är mycket värt och har många fördelar.
  • Drottningen1970

Varför skulle jag ha nån åsikt om hur folk väljer att onanera. Det om nåt är väl en sak som ingen annan behöver ha minsta åsikt om.

• Anonym (Kille)
    Anonym (Orolig för att den vaknar till liv?) skrev 2021-06-26 18:59:14 följande:

Det tog 3 år av olycklig kärlek innan jag fick min man att ha sex med mig för första gången. Från kollegor till vänner till ett par. Hela "resan". Nu är det inte svårt, men vi är ju ett par sen jättelänge. Så ja, jag vet tydligen inte hur man får omkull en man åtminstone inte om jag inte har tre år på mig. Så ja, definitivt ett hot. Vad ligger felet ned det? Är något ett hot varför är det fel att peka ut det?

I all problemlösning så behöver man först komma till botten med vad problemet verkligen är och vart skon klämmer.

Tråkigt för dig att det tog 3 år. Verkligen är. Men lösningen finns inte i att gräva ner sig, bli skrämd o känna sig hotad av saker. Hur skulle världen se ut då. Lösningen finns i att tro på sig själv, förbättra självförtroende o självkänsla. Alla kan om man vill.

Jämför med de män som är bittra och inte får till. De får inte rådet att fortsätta vara bittra o se allt som hot. De får rådet att jobba inifrån sig själva. Inte för att det är lätt men för att det är den enda vägen framåt.
Svar på tråden Män som köper sexdockor