Inlägg från: Glinda från Oz |Visa alla inlägg
  • Glinda från Oz

Fastnat i tullen...

Hon bryr sig alltså inte ett skvatt om att det är olagligt och farligt, ingen vet vad som är i de tabletterna, hon längtar efter att begå brottet igen så snart hon vara kan?

Det är olagligt och går extremt lätt att bevisa, jag utgår från att hon inte skickade kontanter. Straffet lär bli dagsböter (förutsätter att det inte rör sig om extrema mängder) om hon döms alls. Sannolikheten är stor att det blir anmält men att polisen bara släpper det. 

Jag tycker du ska råda henne att söka hjälp för sitt missbruk. För det är det de handlar om, om hon känner ett så stort sug att hon är desperat efter tabletterna som hon hellre döms än att ge upp dem. 

• Glinda från Oz
    neverpreggo skrev 2021-06-24 18:50:00 följande:

Melatonin?

Det är inte narkotikaklassat och lagligt att köpa inom EU. Behöver man små mängder (som ts hävdar att det gäller) är det bara att knalla ner till Apoteket, det är receptfritt (gäller bara 10 tabletter med styrkan 3mg/tablett) 
  • Glinda från Oz
    Anonym (Hmm) skrev 2021-06-24 14:12:00 följande:
    Tabletterna är inte till mig och det rör sig inte om något missbruk eller stor mängd.

Tackar för svaren, nu glömmer jag detta.
    Varför inte bara gå till läkaren i så fall? 
  • Glinda från Oz
    neverpreggo skrev 2021-06-25 19:20:49 följande:

Det var inte frågan. Jag är väl medveten reglerna kring melatonin.

men kommer det utifrån kan man få annat av misstag antar jag

Det är narkotikaklassade mediciner som har beställts och kommit så jag förstår inte varifrån du fick Melatonin.
  • Glinda från Oz
    neverpreggo skrev 2021-06-25 23:43:51 följande:

För att jag gav en försiktig undran om det blivit ett jädrans misstag, att de fått fel/beställt från konstig sida? Jisses.

Konstigt att du inte sa det i så fall. Det borde ha stått i trådstarten i så fall och det finns massor av sömnmedicin som inte är narkotikaklassade så varför välja ut en på måfå?
Svar på tråden Fastnat i tullen...