2 MA i vecka 8+0, finns det hopp?
Vad ledsen jag blir, förstår att det är tungt :( Som svar på din fråga är det många som får barn efter 2 missfall/MA, skulle säga de allra allra flesta statistiskt sett. Själv fick jag precis bekräftat mitt fjärde missfall på två år, också i vecka 8+0. Denna gång var det tydligen en ofostrig graviditet så de såg ingenting alls utom hinnsäcken. Första gången var det som för dig, ett MA i vecka 8. Fostret hade slutat utvecklas några veckor tidigare. De två efterföljande gångerna ?vanliga? missfall i vecka 7-8. Jag tror det bästa man kan göra är att försöka igen - och händer det en tredje gång så kräv en utredning direkt. Det gjorde jag - men hann tyvärr inte få svar innan jag blev gravid igen och det slutade ju som sagt som det gjorde. Jag hoppas att de ska hitta något ?fel? på proverna så man åtminstone kan göra nåt annorlunda nästa gång. Nu fick jag iaf progesteron och trombyl utskrivet i förebyggande syfte till nästa gång. Jag vet inte om detta inlägg hjälper dig - men du är iaf verkligen inte ensam, vi är många som kämpar. Och det finns många solskenshistorier om folk som får både ett och flera barn efter flera missfall. Jag hoppas det gäller oss båda!