• Jez20

BF Mars 2022

EmmaAnna skrev 2021-07-15 08:17:28 följande:

][quote-nick]Jez20 skrev 2021-07-14 21:59:00 följande:[/quote-nick]Oj men vad tidigt! Hur får man ett sådant tidigt test? Är säker på att ni kommer se mer nästa måndag då :)

Fick blödningar och ont i ena sidan så de var tvungna att se så det inte var utomkveds. Förra året gjorde jag ett ultraljud i vecka 8 som visade att graviditeten stannat redan i vecka 4, fanns inte ens en fostersäck då, så var säker på att de inte skulle hitta något denna gången. Känns som det är långt till måndag...

[/quote]

Okej ja men då förstår jag! <3 vi alla håller tummarna för dig!
  • Jez20
    EmmaAnna skrev 2021-07-15 08:20:47 följande:

Hur mår ni andra? Jag är så extremt trött, känns som om jag aldrig sover fast jag sover mer än vanligt.

Som jag har skrivit innan så har jag mått så jäkla dåligt i 1 vecka nu!! Illamående konstant! Provade postafen eftersom jag var tvungen att jobba men höll på att somna på jobbet så nu tar jag en tablett jag fick av läkaren. Är inte Illamående och inte trött men är rent skakig i kroppen och rystig i händerna ^^ bättre än illamåendet iaf!
  • Jez20

Vart går ni på tidigt VUL? Antar att det är privat! Malmö/lund området! Need to know!!! Orkar inte vänta en sekund till

• Jez20

Är det någon av er som tar natalben kosttillskott? Min BM rekommenderade dessa till mig men jag får sån himla huvudvärk. Någon mer som känt av det?

• Jez20

Idag var vi på vårat första ultraljud! (Har egentligen ett bokat om 2 veckor men kunde inte vänta längre) Allt såg perfekt ut med ett starkt tickande hjärta! Och rätt storlek! Känner mig så lättad <3

• Jez20
    hurtänktedunu skrev 2021-07-21 15:27:47 följande:

Idag gjorde vi ett vul. Fick se en liten bebis med ett tickande hjärta. Känns så bra. Nu kanske man kan fatta att det är något där inne.

Oh grattis <3 jag fick också se det idag! Vilken känsla!
  • Jez20
    Emmalucy skrev 2021-07-21 17:57:20 följande:

Super bra, grattis! :) hur har du haft med symptom, är du en som inte har upplevt mycket hittills?

Tack :) har "tyvärr" haft massor av symptom. Der värsta är illamåendet som jag har haft sedan vecka 6. Och det är konstant illamående! Har dock fått Lergigan av läkaren som jag tar varje dag så nu är jag en fungerande människa iaf!
  • Jez20

Jag är i vecka 8 (7+6) och jag tror att jag blir galen. Har haft alla tänkbara symptom. Ömma bröst, illamående, huvudvärk, torr I munnen, yr, bihåleinflammation (som jag aldrig har haft förut), förstoppad, motsatsen till förstoppad, drar och sliter i magen, ont i ryggen. Har gått upp 2 kg för att jag måste små äta hela tiden pga av illamåendet ^^ och jag är "baaara" i vecka 8... det ända jag inte har haft är molvärk utan det är mer som att det drar i magen.

Haha snälla är det någon annan som blir bombaderad av symptom som mig? Känns inte så när jag läser här inne, fattar ingenting ^^

• Jez20
    Flip12 skrev 2021-07-22 22:08:51 följande:

Låter jobbigt men du får tänka att det är bra med mycket symtom iaf! Då är du verkligen gravid! Jag nojjar över att inte vara sängliggande som jag varit i mina två graviditeter som resulterat i ett barn. Min förra graviditet mådde jag dåligt men inte sängliggande och det var missed abortion. Nu är väntan olidligt lång till tidigt ultraljud.

Ja men har hört att det kan skilja sig mellan graviditeter hos en och samma person men jag förstår verkligen vad du menar. Man blir helt tokig. Jag kunde ju inte ens vänta på mitt tidiga ultraljud så bokade ett ännu tidigare privat. Jag mår jätte dåligt av alla symptom sen försvinner det för en stund så tänker man direkt "oh nej vad hände nu, är jag inte gravid längre?" Sen kommer det tillbaka så mår jag dåligt och ojjar mig igen.. håller verkligen tummarna för dig! Hur länge tills sitt ultraljud?
  • Jez20
    epe123 skrev 2021-07-23 14:03:16 följande:

Jag har som du Jezz20 väldigt mycket ?graviditetskrämpor?; allt från konstant illamående/dagliga kräkningar, trötthet, har varit förstoppad deluxe, lös i magen, stickningar/motvärk, ont i brösten mm mm. Är i vecka 7+6 idag och har ett privat visibilitets ultraljud inbokat på onsdag. Förhoppningsvis känns det mer ?värt? det när man fått se att hjärtat slår, just nu funderar jag ens varför jag håller på med detta? ^^

Sjukskrev mig i går från jobbet så jag spydde konstant när jag fått i mig något och att vara på jobbet utan att äta funkade inte heller. Har idag fått tabletter utskrivet mot illamåendet, fick dock Prostafen (vilket man även kan köpa receptfritt) och har inte märkt att de hjälper ännu men trött blir man däremot. Herregud, har sovit säkert tre timmar på förmiddagen vilket är onormalt för mig. Ska testa dessa till och med onsdag och funkar de inte så ska jag väl få testa något annat. Så jaaa, du är inte ensam i att känna mycket symptom om det är någon tröst

Oh då är jag inte ensam iaf ^^ inte för att jag vill att någon annan skall må lika dåligt som mig. Ja det sa läkaren som gjorde mitt tidiga ultraljud också att ni kanske det känns mer värt och det gör det ju absolut! Nu när jag mår illa tänker jag på det där tickande lilla hjärtat på skärmen <3

Jag fick Lergigan comp mot illamåendet. Läkaren sa ta det 4 ggr om dagen men jag vill inte jätte gärna ta mediciner så jag har bara tagit 1/2 tablett åt gången 1 eller 2 ggr om dagen och det har hjälp enormt! Så hör om det är något de kan rekommendera!
Svar på tråden BF Mars 2022