epe123 skrev 2021-07-23 14:03:16 följande:
Jag har som du Jezz20 väldigt mycket ?graviditetskrämpor?; allt från konstant illamående/dagliga kräkningar, trötthet, har varit förstoppad deluxe, lös i magen, stickningar/motvärk, ont i brösten mm mm. Är i vecka 7+6 idag och har ett privat visibilitets ultraljud inbokat på onsdag. Förhoppningsvis känns det mer ?värt? det när man fått se att hjärtat slår, just nu funderar jag ens varför jag håller på med detta? ^^
Sjukskrev mig i går från jobbet så jag spydde konstant när jag fått i mig något och att vara på jobbet utan att äta funkade inte heller. Har idag fått tabletter utskrivet mot illamåendet, fick dock Prostafen (vilket man även kan köpa receptfritt) och har inte märkt att de hjälper ännu men trött blir man däremot. Herregud, har sovit säkert tre timmar på förmiddagen vilket är onormalt för mig. Ska testa dessa till och med onsdag och funkar de inte så ska jag väl få testa något annat. Så jaaa, du är inte ensam i att känna mycket symptom om det är någon tröst
Oh då är jag inte ensam iaf ^^ inte för att jag vill att någon annan skall må lika dåligt som mig. Ja det sa läkaren som gjorde mitt tidiga ultraljud också att ni kanske det känns mer värt och det gör det ju absolut! Nu när jag mår illa tänker jag på det där tickande lilla hjärtat på skärmen <3
Jag fick Lergigan comp mot illamåendet. Läkaren sa ta det 4 ggr om dagen men jag vill inte jätte gärna ta mediciner så jag har bara tagit 1/2 tablett åt gången 1 eller 2 ggr om dagen och det har hjälp enormt! Så hör om det är något de kan rekommendera!