Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

BF Mars 2022

Elin11989 skrev 2021-07-05 15:48:29 följande:

Ringde för att boka tid för inskrivning på mvc och fick tid redan nu på torsdag, det känns väldigt tidigt? Går in i v 6 på fredag. Minns inte hur det var med dom andra barnen

Har för mig att många hade det förut i alla fall. Hälsosamtal då.
  • hurtänktedunu
    Elin11989 skrev 2021-07-05 15:48:29 följande:

Ringde för att boka tid för inskrivning på mvc och fick tid redan nu på torsdag, det känns väldigt tidigt? Går in i v 6 på fredag. Minns inte hur det var med dom andra barnen

Jag har för övrigt inskrivning nästa vecka.
  • hurtänktedunu
    Liisa11 skrev 2021-07-05 21:18:42 följande:

Hej!

Jag hänger gärna på i FB-gruppen jag också.

Plussade i söndags. Beräknad BF 11/3 :)

Grattis till oss alla :)

Skriv ett pm till hon som startade tråden. Så fixar hon in dig i fb gruppen
  • hurtänktedunu
    Jez20 skrev 2021-07-06 13:55:05 följande:

Hur tänker ni alla med de här nipt/kub testerna man kan göra? Är väldigt nervös bara av att tänka på det.

Vi har bokat tid privat för nipt. Känns lugnast för oss. sen är det ett plus i kanten att man får veta kön också. Jag känner att kub som vi gjort med de andra barnen ger för lite.
  • hurtänktedunu
    Liv00 skrev 2021-07-06 21:25:20 följande:

Grattis till er alla <3!

Hur tänker ni nu dock med den jäkla Corona? Vågar man vaccinera sig.. det tar imot för min del men nu väntar man barn också.. fasen!! (Anti mot detta pga vad sker om några år när man tagit vacinet osv) frisk och klarat mig än sålänge ifrån denna skit..

Jag behöver tack och lov inte fundera. Färdigvaccinerad redan i början på februari. En ren självklarhet. Vi har så många vaccin som räddat oss mot otaligt antal sjukdomar. Jag känner inte nån som inte vill vaccinera sig. Alla runt mig är redan vaccinerade. Bara min man som väntar på dos 2.

Och efter v.12 kan ju alla vaccinera sig så jag hade inte velat riskera att dra på mig sjukdomen utan skydd under en graviditet då en graviditet är en risk i det fallet
  • hurtänktedunu
    Rebuzen skrev 2021-07-06 23:34:55 följande:

Hurtänktedunu - 31 år. Tredje barnet. BF 5/3

Helle88 - 32 år, första barnet. BF 12/3

Emmalucy - 35 år. Första barnet. BF 13/3

Jez20 - 31 år. Första barnet. BF 4/3

Ketchup88 - 33år, andra barnet BF 6/3

Ettan30 - 30år, första barnet BF 16/3

Happiy - 31år, första barnet BF 5/3

Elin11989 - 32 år, tredje barnet BF 11/3

Sol093 - 28 år, första barnet, BF 9/3

Cupidus - 27år, första barnet, BF 14/3

Liv00 - 30 år, andra barnet, BF 7/3

Nexis - 31 år. Första barnet. BF 12/3

Clemmentina - 37 år, första barnet. BF 10/3

Rebuzen- 27år tredje barnet. BF 11/3

Så spännande, men vågar inte riktigt tro på det än då jag hade ett MA innan andra barnet. Första barnet är född -15, men från ett tidigare förhållande. Andra barnet är född oktober -20. Jag har hittills bara spytt enstaka gånger, men mår illa dygnet runt. Inväntar dessvärre att HG'n sätter fart, då jag haft det "alla" graviditeterna (även när jag fick MA).

Grattis!! Hoppas du får må bättre denna gången även om risken kanske är stor att du får hg nu också men håller tummarna för din skull.
  • hurtänktedunu
    Liv00 skrev 2021-07-07 07:41:55 följande:

Vi tycker alla olika om saker och ting, och jag respekterar dem som är för vaccin men låt mig ha mitt tyckande;)

Men är det så att det är en risk för bebisen att gå utan vaccin pga Corona så måste jag tänka om självklart, tack för ditt svar:)

Jag säger inget om vad du känner. Du får tänka och tycka precis som du vill. Allas rätt. Sa bara hur jag kände. Lägger ingen värdering i andras åsikter.
  • hurtänktedunu
    Honeycake skrev 2021-07-07 09:05:57 följande:

Hej alla! Man blir ju bra nervös när man ens medger för någon om att man är preggo haha (: Det är så pass tidigt så bara min sambo och jag vet än så länge, så därför är det ändå kul att ha lite fler att ventilera med. Roligt att vi är så många!

Jag är lite ny på FM så jag vill gärna gå med i gruppen på FB också. Hur skulle jag gå tillväga då? 

------

Hurtänktedunu - 31 år. Tredje barnet. BF 5/3Helle88 - 32 år, första barnet. BF 12/3Emmalucy - 35 år. Första barnet. BF 13/3Jez20 - 31 år. Första barnet. BF 4/3Ketchup88 - 33år, andra barnet BF 6/3Ettan30 - 30år, första barnet BF 16/3Happiy - 31år, första barnet BF 5/3Elin11989 - 32 år, tredje barnet BF 11/3Sol093 - 28 år, första barnet, BF 9/3Cupidus - 27år, första barnet, BF 14/3Liv00 - 30 år, andra barnet, BF 7/3Nexis - 31 år. Första barnet. BF 12/3Clemmentina - 37 år, första barnet. BF 10/3Rebuzen- 27år tredje barnet. BF 11/3

Honeycake - 31 år, första barnet. BF 13/3

Grattis. Skönt att ha någon att ventilera med. Om du vill med i fb gruppen så skriv ett meddelande till hon som startat tråden.
  • hurtänktedunu
    Elin11989 skrev 2021-07-07 11:08:49 följande:

Hur mycket symtom har ni andra? jag går och känner efter hela tiden haha, har lite ömma bröst, speciellt på natten och morgonen sen molvärk som kommer och går. Lite ökade flytningar och behöver kissa oftare annars känner jag inget, önskar jag kunde känna lite mer men antar att det kommer, det är ju så tidigt än men de blir ju som någon slags trygghet att allt är bra när man har symtom även om det kan vara både och förstås. Jag tycker oron i början är ganska jobbig. Funderar på att boka ett privat tidigt ultraljud, vilken vecka är bäst att vara i då för att man ska vara relativt säker på att något syns?

Jag har ganska exakt dom symtomen som du har. Känner mig totalt ogravid. Kanske kan ana ett lätt illamående om jag är hungrig men annars inget. Vi gärna bli lite mer gravid haha.

Vi har bokat ultraljud i v7+4. Då har det synts dom andra graviditeterna.

Såg dessutom med andra graviditeten i v6+3. Men har bokat v7+ alla graviditeter och då syns det bra.
  • hurtänktedunu
    Happiy skrev 2021-07-07 11:58:40 följande:

Jag har inte alls mycket symtom! Ungefär som dig! Vaknar så tidigt på morgonen vilket jag aldrig gör annars! Jag har bokat in ett tidigt ultraljud 16/7. Då är jag i gravid vecka 7 (6+5). Det gör mig trygg att veta att vi ska få åka dit och se om det finns hjärtljud! Är det så underbart och allt är bra, kommer vi boka in ett NIPT-test i gravidvecka 10.

Har ni redan bokat nipt eller ska ni? Vart ska ni och göra det?
Svar på tråden BF Mars 2022