• Emmalucy

BF Mars 2022

hurtänktedunu skrev 2021-07-16 15:34:59 följande:

Jag bor inte i Södertälje så går inte där. Men bokade tidigt ultraljud på sveamottagningen i Södertälje. Dom hade massa tider och kostat bara 400kr.

Oj tack för tipset! Bokade du en vanlig gynekologisk ultraljud? Ser att de egentligen inte ha en riktig "boka tidig ul i graviditet" på bokningssida
  • Emmalucy
    Ericky skrev 2021-07-20 15:58:01 följande:

Hej på er,

Plussade idag på BIM-1 efter 12 långa månader. Vi blev gravida på 10e försöket, men fick missfall i vecka 5, så glädjen blev kortvarig. Nu hoppas vi att detta är guldägget som stannar hela vägen <3

BF är mellan 30 mars- 1 april beroende på vilken app jag kollar, så jag hakar på er tänker jag.

Enda symtomet är molvärk än så länge. Vilket jag inte hade sist, så jag tar det som ett gott tecken ;)

Bounce bounce bounce :D vet du vilken dag du hade äl? Det var så jag räknade mitt bf iaf :)
  • Emmalucy
    hurtänktedunu skrev 2021-07-21 15:27:47 följande:

Idag gjorde vi ett vul. Fick se en liten bebis med ett tickande hjärta. Känns så bra. Nu kanske man kan fatta att det är något där inne.

Vad bra! Grattis! Då kan man slappna av en bit :) hur var det på kliniken? Ska dit på fresag
  • Emmalucy
    Jez20 skrev 2021-07-21 16:34:05 följande:

Idag var vi på vårat första ultraljud! (Har egentligen ett bokat om 2 veckor men kunde inte vänta längre) Allt såg perfekt ut med ett starkt tickande hjärta! Och rätt storlek! Känner mig så lättad <3

Super bra, grattis! :) hur har du haft med symptom, är du en som inte har upplevt mycket hittills?
  • Emmalucy
    Ellendellen skrev 2021-07-23 14:17:59 följande:

Tack för tipset om sveamottagningen. Fick tid för VUL vecka 31, då kommer jag vara i 7+3. Ni som varit där, hur var kliniken?

Menar du den i Södertälje? Var där Imorse, fräsch lokal, trevligt bemött av alla, det är en manlig gynekolog (ibland är det inte bekväm för vissa men jag tycker alla är proffs) han var mycket trevlig, frågade lite allmänt sen gjorde vi ul och jag fick en bild hem (inte mycket att se, jag blev mått som 6+2 och jag trodde 6+5 men aja) var väldigt glad att @hurtanktedunu tipsat om det! :)
  • Emmalucy
    hurtänktedunu skrev 2021-07-23 18:50:04 följande:

Jag fick träffa en kvinna. Så det fanns också tydligen

Ahh OK, då finns det båda :)
  • Emmalucy
    Hej tjejer! Jag kan inte släppa tankarna om min tidig ul förra veckan, det är första barnet för mig så jag har noll koll på graviditetslivet och undrar om någon härinne kan ha svar :)

Jag fick ul på vad jag trodde var 6v5d, men gynekologen sa att jag skulle vara runt 6w2d pga min kort LP? Som enligt mig ska inte spela roll i bebisens utveckling. Lilla bönen var 0.56cm, vilket enligt varenda sida jag har kollat, är 6v5d, som jag trodde. Men på ul står det 6w2. Bestämde han de veckor och dagar innan vi började, eller räknade maskinen dagarna efter storleken? Känner mig förvirrad över storleken, enligt alla sidor och appar så är 6w2d typ halva storleken än vad jag blev mått, och jag kan inte släppa känslan av att bli rånad av min 7+0 igår när han bytt dagarna.
  • Emmalucy
    Någon som har bra tips på decaf kaffebönor? Har köpt något random som tog precis slut, jag är ingen super kaffemänniska så jag vet inte vad som är bra eller dålig :D men är iaf van med Drop Coffee nivåer av vanlig kaffe.
  • Emmalucy
    Fridaemmy skrev 2021-08-05 14:59:49 följande:

Va på tidigt ultraljud idag... vi ska få tvillingar! 6 år av längtan men nu jäklar :D

Woohooo, stort grattis!! :)
  • Emmalucy

Phuuuuu, var på KUB idag och fick låga odds för avvikelser :) och framflyttat 2 dagar! 13+0 idag, det var otroligt att titta på hur bebisen sparkade och flyttade runt. Och BM bad mig att hosta och barnet ramlade runt som det var en jävla earthquake Skrattande jag och sambon kunde inte sluta skratta hahahah! Nuuuuu kan jag äntligen slappna av :)
    epe123 skrev 2021-09-06 05:49:10 följande:

Ni som har gjort NIPT nyligen - hur länge fick ni vänta på svar? Vi gjorde vårt test i måndags förra veckan, så det känns som att ett svar borde komma i dagarna men har förstått att det kan dröja upp till två veckor i värsta fall vid hög belastning.

Väntan börjar bli liiiite olidlig? ????

Jag vet tyvärr inget om svarstid för NIPT, hoppas du får svar snart! Är det en "vi ringer dig endast om något är fel" eller får ni svar oavsett?
  • Emmalucy
    Ninni9091 skrev 2021-09-06 14:06:28 följande:

Hej,

Jag har BF senare i april men hoppas det är okej att jag ställer en fråga i gruppen ändå, eftersom ni är mer långtgående än mig. Frågan kanske främst riktar sig till er i Stockholm under 35 år, när blev ni erbjudna ert första UL och var de I samband med KUB? Jag är rädd för att man ska få en tid många veckor efter v.12 och på så vis gå ovetandes lääänge. Kanske ska tillägga att de är mitt första barn. Vet att man kan boka privat också men de finns inte jättemycket lediga tider där heller..

fick också tid på Sveamottagningen :) fick göra i v 6+2, och 8+6 (men jag är 35 så antar att den andra var pga åldern och historik om infertilitet) man har inget att förlora att ringa de! :)
  • Emmalucy
    Flip12 skrev 2021-09-09 19:28:11 följande:

Lycka till allihopa! Vi fick positivt för triple X på NIPT och nu är det bekräftat med moderskapsprov. Ska träffa barnläkare för mer info om avvikelsen men vi är inställda på att avbryta graviditeten. Mycket tråkigt då vi nyligen hade missfall i början av året med. Känns som jag kräkts och mått illa större delen av detta år. Sorgligt!

Beklagar så mycket, skickar massor med kramar till dig och din partner just nu, så fruktansvärt :( ta hand om er <3
Svar på tråden BF Mars 2022