BF Mars 2022
Jag bor inte i Södertälje så går inte där. Men bokade tidigt ultraljud på sveamottagningen i Södertälje. Dom hade massa tider och kostat bara 400kr.
Jag bor inte i Södertälje så går inte där. Men bokade tidigt ultraljud på sveamottagningen i Södertälje. Dom hade massa tider och kostat bara 400kr.
Hej på er,
Plussade idag på BIM-1 efter 12 långa månader. Vi blev gravida på 10e försöket, men fick missfall i vecka 5, så glädjen blev kortvarig. Nu hoppas vi att detta är guldägget som stannar hela vägen <3
BF är mellan 30 mars- 1 april beroende på vilken app jag kollar, så jag hakar på er tänker jag.
Enda symtomet är molvärk än så länge. Vilket jag inte hade sist, så jag tar det som ett gott tecken ;)
Idag gjorde vi ett vul. Fick se en liten bebis med ett tickande hjärta. Känns så bra. Nu kanske man kan fatta att det är något där inne.
Idag var vi på vårat första ultraljud! (Har egentligen ett bokat om 2 veckor men kunde inte vänta längre) Allt såg perfekt ut med ett starkt tickande hjärta! Och rätt storlek! Känner mig så lättad <3
Tack för tipset om sveamottagningen. Fick tid för VUL vecka 31, då kommer jag vara i 7+3. Ni som varit där, hur var kliniken?
Jag fick träffa en kvinna. Så det fanns också tydligen
Va på tidigt ultraljud idag... vi ska få tvillingar! 6 år av längtan men nu jäklar :D
Ni som har gjort NIPT nyligen - hur länge fick ni vänta på svar? Vi gjorde vårt test i måndags förra veckan, så det känns som att ett svar borde komma i dagarna men har förstått att det kan dröja upp till två veckor i värsta fall vid hög belastning.
Väntan börjar bli liiiite olidlig? ????
Hej,
Jag har BF senare i april men hoppas det är okej att jag ställer en fråga i gruppen ändå, eftersom ni är mer långtgående än mig. Frågan kanske främst riktar sig till er i Stockholm under 35 år, när blev ni erbjudna ert första UL och var de I samband med KUB? Jag är rädd för att man ska få en tid många veckor efter v.12 och på så vis gå ovetandes lääänge. Kanske ska tillägga att de är mitt första barn. Vet att man kan boka privat också men de finns inte jättemycket lediga tider där heller..
Lycka till allihopa! Vi fick positivt för triple X på NIPT och nu är det bekräftat med moderskapsprov. Ska träffa barnläkare för mer info om avvikelsen men vi är inställda på att avbryta graviditeten. Mycket tråkigt då vi nyligen hade missfall i början av året med. Känns som jag kräkts och mått illa större delen av detta år. Sorgligt!