• Jez20

BF Mars 2022

Hej!

Jag är gravid efter mitt första IVF! Hade testdag idag och det var ett starkt plus! Beräknat på min senaste mens så är BF 4e mars! Jag följs gärna åt!

• Jez20

Jag följs gärna åt här inne på familjeliv :) är inte riktigt redo att gå ut med att jag är gravid så här tidigt så vill vara anonym ^^ så om där är någon som vill följas här så säg gärna till <3

• Jez20
    Liv00 skrev 2021-07-01 07:03:11 följande:

Vi kan gärna följas åt här! Jag känner detsamma just nu men sen kan man ju hoppa in i den gruppen :) är det ditt/erat första ? Grattis!

Okej vad skönt! Ja men precis :)

Jag har ju precis slutat med mina mediciner så väntar spänt på att de "riktiga" gravid symptomen skall börja! Är det något ni känner av redan nu? <3
  • Jez20
    Liv00 skrev 2021-07-01 07:03:11 följande:

Vi kan gärna följas åt här! Jag känner detsamma just nu men sen kan man ju hoppa in i den gruppen :) är det ditt/erat första ? Grattis!

Hej igen ^^ såg din fråga nu! Ja det är vårt första! Och vi har kämpat i 3 år! Men nu har jag plussat för första gången någonsin och det känns helt jäkla overkligt. Trodde inte på det förän läkaren på kliniken blev helt överlycklig i telefonen :p då slog det mig!
  • Jez20

Ni är så fina allihopa :)

Grattis till er alla som plussat!

Jag har haft symptom som illamående, trötthet, molvärk MEN eftersom jag tagit mediciner så vet man aldrig om det beror på graviditeten eller medicinerna!

• Jez20
    Emmalucy skrev 2021-07-02 10:25:42 följande:

God morgon fina kvinnor :) jag vågar inte riktigt tro på det just nu! Jag kommer från "vi som försökt en längre tid med första barnet" tråd, kämpade utan succé i 3 år med mitt ex och 7 månader med nya killen, men plussade svagt för 4 dagar sen... Är förbi mitt bim men med kort LP så har jag inte nådd 4veckor just än. Men som en som aldrig lyckas komma lika långt som jag kommit nu så känns det annorlunda denna gång :) hoppas vi blir ett härligt gäng och alla får sina bebisar i mars!

Hej! Förstår dig till 200% jag har försökt lika länge som du och nu efter lite hjälp äntligen fått plussa. Första gången någonsin :) ser fram emot att följas åt! Och GRATTIS <3
  • Jez20
    Emmalucy skrev 2021-07-02 12:58:21 följande:

Taaack! Åh vad kul att höra att det funkade för er tillslut också! :) känns overkligt! Vad fick du för hjälp? Det här var första cykeln jag använt progesteron! Nu kommer man alltid undra om det var bara det som behövdes :DVälkommen till dig också, grattis! :) fna vad underbar att det kan hända precis när man minst anar.... Hatar det lite haha eftersom man önskar och önskar och så blir det plötsligt istället för väntat! Om frön håller så har jag räknat bf till 13/3 :)

Har ätit progesteron innan under andra behandlingar men nu gjorde vi vår första IVF där jag efter insättningen fick vaginal progesteron :) ja jätte kul!! Nu håller vi tummarna att allt ser bra ut på första ultraljudet!
  • Jez20
    Nexis skrev 2021-07-04 11:46:24 följande:

Hej! Hänger gärna på här. Har nyligen plussat för första gången nånsin efter vårt första IVF-försök, vi har försökt i drygt 3 år. Känns fortfarande väldigt overkligt! BF ca 12/3 (är inte hundra på hur man ska räkna när man gjort IVF).

Hej! Det är exakt som mig då :) också 3 års kämpande och pluss för första gången efter första IVF! Grattis!! <3
  • Jez20
    Nexis skrev 2021-07-04 12:40:07 följande:

Åh vad roligt, stort grattis! :) Känner du av några symptom än, utöver de som blir av progesteronet?Ja, tiden går verkligen långsamt när man väntar. Håller tummarna att det går vägen för dig denna gången! :)

Nä jag slutade ta progesteronet i onsdags på TD så nu börjar det väl sakta men säkert gå ur kroppen! Ingen mer uppblåst mage! Halleluja ^^ har dock fortfarande ont i brösten! Tror inte de riktiga symptomen har kommit igång än! Själv då?
Svar på tråden BF Mars 2022