• epe123

BF Mars 2022

Jez20 skrev 2021-07-22 08:24:03 följande:

Jag är i vecka 8 (7+6) och jag tror att jag blir galen. Har haft alla tänkbara symptom. Ömma bröst, illamående, huvudvärk, torr I munnen, yr, bihåleinflammation (som jag aldrig har haft förut), förstoppad, motsatsen till förstoppad, drar och sliter i magen, ont i ryggen. Har gått upp 2 kg för att jag måste små äta hela tiden pga av illamåendet ^^ och jag är "baaara" i vecka 8... det ända jag inte har haft är molvärk utan det är mer som att det drar i magen.

Haha snälla är det någon annan som blir bombaderad av symptom som mig? Känns inte så när jag läser här inne, fattar ingenting ^^

Jag har som du Jezz20 väldigt mycket ?graviditetskrämpor?; allt från konstant illamående/dagliga kräkningar, trötthet, har varit förstoppad deluxe, lös i magen, stickningar/motvärk, ont i brösten mm mm. Är i vecka 7+6 idag och har ett privat visibilitets ultraljud inbokat på onsdag. Förhoppningsvis känns det mer ?värt? det när man fått se att hjärtat slår, just nu funderar jag ens varför jag håller på med detta? ^^

Sjukskrev mig i går från jobbet så jag spydde konstant när jag fått i mig något och att vara på jobbet utan att äta funkade inte heller. Har idag fått tabletter utskrivet mot illamåendet, fick dock Prostafen (vilket man även kan köpa receptfritt) och har inte märkt att de hjälper ännu men trött blir man däremot. Herregud, har sovit säkert tre timmar på förmiddagen vilket är onormalt för mig. Ska testa dessa till och med onsdag och funkar de inte så ska jag väl få testa något annat. Så jaaa, du är inte ensam i att känna mycket symptom om det är någon tröst
  • epe123

Ni som har gjort NIPT nyligen - hur länge fick ni vänta på svar? Vi gjorde vårt test i måndags förra veckan, så det känns som att ett svar borde komma i dagarna men har förstått att det kan dröja upp till två veckor i värsta fall vid hög belastning.

Väntan börjar bli liiiite olidlig? ????

• epe123
    Emmalucy skrev 2021-09-06 13:28:13 följande:

Phuuuuu, var på KUB idag och fick låga odds för avvikelser :) och framflyttat 2 dagar! 13+0 idag, det var otroligt att titta på hur bebisen sparkade och flyttade runt. Och BM bad mig att hosta och barnet ramlade runt som det var en jävla earthquake  jag och sambon kunde inte sluta skratta hahahah! Nuuuuu kan jag äntligen slappna av :)Jag vet tyvärr inget om svarstid för NIPT, hoppas du får svar snart! Är det en "vi ringer dig endast om något är fel" eller får ni svar oavsett?

Grattis till låga odds på KUB! Skönt att kunna koppla bort det orosmomentet iallafall

De skickar SMS om allt är okej och ringer om det skulle vara en avvikelse så något hör jag oavsett. Det stod på hemsidan att svaret kunde dröja 14 dagar beroende på belastning så därför ville jag kika hur snabbt det gick för er andra som gjort NIPT nyligen
  • epe123
    gunbran skrev 2021-09-07 16:21:02 följande:

Jag väntar också på NIPT svar, gjorde mitt onsdag förra veckan. Hoppas det kommer innan veckan är slut! Kan ta allt mellan 1-3 veckor vad jag har förstått.

Jag fick mitt svar i tisdags (allt var bra, så skönt) så det tog 8 dagar från provtillfället. Den kliniken/labbet var Harmony i Göteborg. Hoppas du får svar snart!
Svar på tråden BF Mars 2022