• Ericky

BF Mars 2022

Hej på er,

Plussade idag på BIM-1 efter 12 långa månader. Vi blev gravida på 10e försöket, men fick missfall i vecka 5, så glädjen blev kortvarig. Nu hoppas vi att detta är guldägget som stannar hela vägen <3

BF är mellan 30 mars- 1 april beroende på vilken app jag kollar, så jag hakar på er tänker jag.

Enda symtomet är molvärk än så länge. Vilket jag inte hade sist, så jag tar det som ett gott tecken ;)

• Ericky
    Elli123 skrev 2021-07-25 08:28:20 följande:

Fått åka in akut nu pga extrema magsmärtor och blod när jag torkade mig imorse, ska vara i vecka 6 men nu visade graviditetstestet på akuten negativt.. förmodligen havandeskap eller missfall. Är helt förstörd. Så chockad över hur hårt jag tar detta..

Jag vet hur hårt det är. Fick själv missfall I vecka 6 efter att äntligen ha plussat 10 månader in i bebisverkstan. Var heeeelt förstörd i en vecka. Sen gick det bättre och bättre. Jag lät mig själv vara så ledsen som jag var och så länge jag behövde. Och två månader senare är jag nu gravid igen och hoppas ödmjukt på att det här är vårt guldägg.

Kramar till dig och låt dig själv vara ledsen <3
  • Ericky
    Elli123 skrev 2021-07-26 17:26:22 följande:

Var på gyn idag och träffade en läkare. Jag har ju, som jag skrivit, fått missfall. Idag när jag träffade en läkare sa hon att jag kunde ?klassa detta som en vanlig mens? men varför har jag fått 4 positiva graviditetstest om detta endast är mens? Blöder dessutom väldigt mycket nu och fullt med klumpar?. Hon sa att det kan vara missfall eller mens, vem vet typ så. Ingen undersökning gjordes utan fick åka hem direkt, låter märkligt tycker jag.. hade det varit missfall igår hade inte deras graviditetstest visat negativt vilket jag förstår men det var nästan som hon sa ?du har inbillat dig??

Märkligt och luddigt uttryckt, men jag antar att hon menade att eftersom missfallet kom så nära inpå mensen, så kan du räkna det som en vanlig mens. Vad gäller att gissa när du kommer att ha nästa ägglossning tex. Att den kommer komma ca 14 dagar efter din första blödningsdag. Tror inte att hon misstrodde dig, utan mer att hon menade att det blir mindre eventuellt "strul" med din cykel efter missfallet då du var så pass kort gången. Gissar jag.

Men som sagt, luddigt uttryckt och det ska det förstås inte vara. Hen borde ha förklarat ordentligt vad hon menade och förklarat varför de väljer att inte göra någon undersökning.
  • Ericky
    Fridaemmy skrev 2021-08-05 14:59:49 följande:

Va på tidigt ultraljud idag... vi ska få tvillingar! 6 år av längtan men nu jäklar :D

Massa, massa grattis <3
  • Ericky
    hurtänktedunu skrev 2021-08-09 12:50:31 följande:

Sjukt jobbig dag. Började jobba idag och hoppades på att dölja graviditeten ett tag och det verkar inte bli några problem då uppblåstheten försvann men jag känner mig så totalt ogravid nu. Vill bara spola tiden lite. Så man kan börja känna lite fosterrörelser. Hatar dessa veckor. Ultraljud nästa tisdag dock men det känns som en evighet. Någon mer som känner så?

Japp. Vecka 7 och avtagande symtom här med. Känner mig inte gravid. Så var tvungen att ta ett gravtest där jag fortfarande är supergravid bara för att lugna mig... här där jag bor kan man inte heller boka tidigt UL, så jag funderar på att åka 2 h bort för att göra ett sådant om 1-2 veckor.. fattar inte hur jag ska klara mig till KUB vecka 12 annars.
  • Ericky
    Flip12 skrev 2021-08-25 20:35:56 följande:

Jag fick avvikande svar på NIPT idag så ska göra moderkaksprov nästa vecka, suck!

Åh <3 Skickar en stor kram och håller alla tummar för att moderkaksprovet är bra ändå <3
Svar på tråden BF Mars 2022