Inlägg från: Honungsvatten |Visa alla inlägg
  • Honungsvatten

BF Mars 2022

Vågar nog anmäla mig till tråden efter gårdagens plus, även om jag inte riktigt varken smält eller tror på det själv ännu.... (BF 1 Mars?).

Och så vill jag såklart säga GRATTIS och Lyckönskningar till ALLA andra i denna tråd. Hoppas vi blir riktigt många :)

• Honungsvatten

Är gärna med i en Fb-grupp framöver, men känns lite väl tidigt och osäkert ännu....

Samtidigt otroligt skönt att få dela detta med Er som är i samma ?situation? och byta erfarenheter/upplevelser etc :)

• Honungsvatten

Fler som vaknar supertidigt? Har vaknat kl 04.00 tre dagar i rad nu och hoppas verkligen inte den nya ?trevliga lilla vanan? är här för att stanna....

• Honungsvatten

Stort grattis till alla som plussat, vad roligt att vi redan är så många :)

Jag har bokat tid för inskrivningssamtal nu 22/7, kändes snudd på overkligt att få göra det!

• Honungsvatten
    Elli123 skrev 2021-07-25 08:28:20 följande:

Fått åka in akut nu pga extrema magsmärtor och blod när jag torkade mig imorse, ska vara i vecka 6 men nu visade graviditetstestet på akuten negativt.. förmodligen havandeskap eller missfall. Är helt förstörd. Så chockad över hur hårt jag tar detta..

Kram och styrka till Dig! Tänker på dig och beklagar verkligen. Hoppas du har bra stöd i partner, familj och vänner. Kram
  • Honungsvatten
    Jez20 skrev 2021-08-03 21:38:13 följande:

Jag var på ultraljud I vecka 7+5 och då såg allt bra ut. Nu är jag i vecka 9+4. Har ett ultraljud inbokat imorgon sedan tidigare eftersom jag blivit gravid via IVF. Men vill gardera mitt hjärta på dåliga nyheter inför imorgon men det verkar inte som någon varit med om samma riktigt. Så är väldigt nervös inför imorgon. Tack <3

Hur har det gått? Tänker på Dig! Kram
  • Honungsvatten
    Jez20 skrev 2021-08-08 09:15:59 följande:

Hej! Tack för att du frågar :) Jag var på ultraljud och allt såg perfekt ut! Läkaren kunde inte förklara blödningen.. tycker det är så konstigt att man kan blöda så mycket men de vet inte varför.. det var liksom inte den lilla blödningen. Men än så länge går det framåt iaf!

Hur går det för dig?

Men åh vad underbart! Verkligen jättekonstigt att de inte kan förklara orsaken till blödningen, men som Du säger, bara att va tacksam för att bebisen mår bra och vill stanna!

Det går bra för mig, trött och illamående men lever fortfarande på att vi fick se hjärtat slå när vi gjorde VUL i vecka 9+6! Så nu är nästa ?utmaning? KUB om 2 veckor?(24/8).
  • Honungsvatten
    Jez20 skrev 2021-08-08 14:48:20 följande:

Ja men precis! Det är nästan samma som mig! Tror mitt KUB är 26/8 om jag minns rätt! Är nervös men finns inget man göra åt saken så vi får bara vänta och se helt enkelt! Håller tummarna för oss båda :)

Jag är också extremt illamående om det är till någon tröst ^^

Du ska inte gå med i facebookgruppen?

Betydligt mer aktivitet där!

Kram
  • Honungsvatten

Jag gjorde KUB idag och fick låg risk för kromosomavvikelse, så kommer inte gå vidare med NIPT. Ett tickande hjärta och en väldigt aktiv bebis fick jag se på UL! Blev mätt till 12+5.

Var också toknervös fram till idag och hade förberett mig på det värsta? Men blev istället obeskrivligt lycklig :) Så nu vågar jag äntligen blicka framåt och ska snart börja köpa de första sakerna till bebisen!

• Honungsvatten
    Ninni9091 skrev 2021-09-06 14:06:28 följande:

Hej,

Jag har BF senare i april men hoppas det är okej att jag ställer en fråga i gruppen ändå, eftersom ni är mer långtgående än mig. Frågan kanske främst riktar sig till er i Stockholm under 35 år, när blev ni erbjudna ert första UL och var de I samband med KUB? Jag är rädd för att man ska få en tid många veckor efter v.12 och på så vis gå ovetandes lääänge. Kanske ska tillägga att de är mitt första barn. Vet att man kan boka privat också men de finns inte jättemycket lediga tider där heller..

Stort Grattis till graviditeten! Jag bor i Sthlm och blev erbjuden KUB fast jag är under 35, gjorde KUB i vecka 12+5. Dock kände jag att jag inte ville vänta så länge på att få se att nåt faktiskt (förhoppningsvis) fanns och levde där inne, så bokade privat VUL på Sveamottagningen (ligger i Södertälje). Fick tips om denna mottagning från tjejer i Fb-gruppen och det kostar som ett vanligt läkarbesök (400kr, ingår även i högkostnadsskyddet). Fick tid ca en vecka efter att jag ringde och boka, så min känsla var att de ändå hade relativt gott om tider. Sen finns det ju flera privata mottagningar i Sthlm som utför tidiga VUL, så kika runt lite.

Men blev som sagt inte erbjuden nåt tidigt UL via barnmorskan, utan det var KUB som var det tidigaste. Lycka Till och Kram
Svar på tråden BF Mars 2022