• Elli123

BF Mars 2022

Plussade i måndags <3 känns overkligt och tänker ofta på att jag är rädd att det inte ska gå vägen, känner mig inte gravid ännu endast molande värk långt ner i magen. Ska på inskrivningssamtal i augusti. Vill på KUB/Nipt men tror inte dom erbjuder det här där jag bor.. hur gör ni? Åker ni till andra städer och betalar privat?

• Elli123

Jag känner mig orolig för missfall, men det är väl bara att vänta och se? känner mig inte gravid har enbart lite molande värk i magen. Är det värt att man betalar för ett tidigt ultraljud? Eller ska man bara avvakta och hoppas på att allt går vägen? Hur gör ni?

• Elli123
    Elin11989 skrev 2021-07-16 09:36:58 följande:

Det finns privata mottagningar i Falun vet inte hur de ser ut i semester tider men jag tänkte ringa och kolla idag, bor också i Dalarna

Är det värt att betala för ett tidigt ultraljud? Det verkar ju ganska dyrt.. i min stad gör man ultraljud ifrån vecka 10 (kanske samma för alla) bör man vänta tills dess eller ska man betala för ett tidigt? Är så kluven..
  • Elli123
    Bopbopipop skrev 2021-07-16 11:58:17 följande:

Hej allesammans!

Jag plussade med andra barnet den 6/7 och bf är för närvarande 15/3.

Är det någon mer än jag som inte känner några symtom? Blir ju orolig.. med första barnet kom flertalet symtom direkt.

Jag har inte heller några direkta symptom faktiskt, lite molande värk i magen bara. Känner mig lite orolig men försöker förlita mig på att kroppen gör som den ska..
  • Elli123
    Lillis85 skrev 2021-07-19 06:53:23 följande:

Stannar kvar i gruppen tills det blir definitivt. Men nästan säker på att vi tyvärr genomgår början på ett missfall just nu....... Olidlig väntan. Vill bara det ska dra igång ordentligt så det är över sedan. Ledsen och tom.

Åh nej.. stackars er. Vad har du för symptom? Om du vill dela det. Kram <3
  • Elli123

Alltså har blivit sjukt nojig senaste dagarna? Tror typ inte att jag är gravid för känner inget, men gjorde ett till test i fredags som var positivt. Försöker förlita mig på att kroppen gör sitt men vill bara veta NU att det gått vägen. Vet inte heller vart jag kan vända mig för tidigt UL där jag bor, det är i Gävleborg så har någon tips får ni gärna komma med det. Tidigare har jag iallafall känt molande värk men nu känner jag INGET förutom att mina bröst har blivit dubbelt så stora typ.. hjälp en oroande tjej tack!!

• Elli123
    Bopbopipop skrev 2021-07-20 08:25:06 följande:

Jag är också sjukt nojig, tog ett till test idag.

Känner ingenting jag heller, får bara hoppas att det går vägen. Inget ultraljud förrän i september och jag längtar såå mycket. Håller tummarna för att det går bra för oss trots att vi inte känner något <3

Skönt att man har varandra i denna grupp<3 jag får helt enkelt försöka andas ut och tänka att positivt är positivt, har inskrivningssamtal den 4/8 så får berätta om att jag är orolig då.. vad gör man på inskrivningssamtalet? Tar man ytterligare tester då?
  • Elli123
    Bopbopipop skrev 2021-07-20 08:25:06 följande:

Jag är också sjukt nojig, tog ett till test idag.

Känner ingenting jag heller, får bara hoppas att det går vägen. Inget ultraljud förrän i september och jag längtar såå mycket. Håller tummarna för att det går bra för oss trots att vi inte känner något <3

Jag har nu bokat ett tidigt ultraljud men det kostade 1350kr, förhoppningsvis är det värt det. Har fortfarande inga som helst symptom känner mig inte gravid över huvudtaget, blir så orolig fast jag försöker sluta tänka på det..
  • Elli123
    hurtänktedunu skrev 2021-07-21 15:27:47 följande:

Idag gjorde vi ett vul. Fick se en liten bebis med ett tickande hjärta. Känns så bra. Nu kanske man kan fatta att det är något där inne.

Grattis<3
  • Elli123

Fått åka in akut nu pga extrema magsmärtor och blod när jag torkade mig imorse, ska vara i vecka 6 men nu visade graviditetstestet på akuten negativt.. förmodligen havandeskap eller missfall. Är helt förstörd. Så chockad över hur hårt jag tar detta..

• Elli123

Tack för allt stöd. Jag hoppas vi snabbt kan påbörja att försöka igen och förhoppningsvis plussa igen. Tack för ert stöd i denna grupp det är ovärderligt. Nu lämnar jag gruppen men önskar er andra lycka till <3 vi kvinnor gör det så bra! Kram!

• Elli123

Var på gyn idag och träffade en läkare. Jag har ju, som jag skrivit, fått missfall. Idag när jag träffade en läkare sa hon att jag kunde ?klassa detta som en vanlig mens? men varför har jag fått 4 positiva graviditetstest om detta endast är mens? Blöder dessutom väldigt mycket nu och fullt med klumpar?. Hon sa att det kan vara missfall eller mens, vem vet typ så. Ingen undersökning gjordes utan fick åka hem direkt, låter märkligt tycker jag.. hade det varit missfall igår hade inte deras graviditetstest visat negativt vilket jag förstår men det var nästan som hon sa ?du har inbillat dig??

Svar på tråden BF Mars 2022